یادواره سرداران شهید اسحق دارا و اسدالله رئیسی با حضور مدافعان خلیج فارس در جزیره بوموسی برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۲۹۲۱۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سردار سرتیپ علی  عظمایی فرمانده  منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در یادواره شهیدان دارا و رئیسی که به همت تیپ تکاوران دریایی امام سجاد (ع) منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و با حضور خانواده  شهیدان برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت اظهار داشت: ما به هیچ‌وجه ترسی از رویارویی با آمریکایی‌ها را نداریم زیرا در دوره‌هایی که دست‌مان خالی بود توانستیم آن‌ها را ناکام بگذاریم و امروز که بر روی زمین و دریا و هوا حرفی برای گفتن داریم آسان‌تر می‌توانیم از روی آمریکا رد شویم .

وی با تبریک روز ارتش ادامه داد: در اوایل انقلاب عده‌ای در صدد ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه بودند اما امروز ما شاهد هستیم که ارتش و سپاه تبدیل به یک ید واحد شده که در برابر منافع و امنیت ملت ایران با هیچ‌کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن مولفه‌های امنیت مردم با هر چیزی چه تهدید نظامی و طبیعی نقش‌آفرینی می‌کند.

 

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی تاکید کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس ما شاهد نبرد‌های نابرابرانه فراوانی با رژیم بعث عراق و آمریکایی‌ها بودیم که حاصل رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بی بدیلی از سوی رزمندگان بود که حاوی این پیام برای جهانیان است که سلاح ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند می‌تواند مجهزترین ناوهای آمریکایی را شکست دهد.

وی با بیان کرد: عملیاتی که در آن شهیدان اسدالله رئیسی و اسحاق دارا به شهادت رسیدند نبردی نابرابر بود که به دنبال انهدام سکوهای نفتی نصر و سلمان از سوی آمریکایی‌ها با گلوله و موشک  صورت گرفت و در آن شهید دارا با موشک مستقیم جنگنده‌های آمریکایی به شهادت رسید.

در ادامه  براتی یکی از همرزمان شهیدان به بیان خاطراتی در مورد آن‌ دو شهید پرداخت.

همچنین محل شهادت شهیدان رئیسی و دارا گلباران شد.

 

گفتنی است، سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحق دارا در بیست و نهم فروردین ۶۷ در حوالی جزیره  بوموسی در جنگی نامتقارن با استکبار جهانی به فیض شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات