استاندار اردبیل گفت: جوانان دانشجو با بازار کار فاصله دارند و برای رفع این فاصله باید مهارت های لازم را آموزش ببینند.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۲۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
رفع فاصله دانشگاه و بازار کار نیازمند مهارت آموزی است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان و نشست با دبیران سمن‌های حوزه جوانان افزود: جوانان بعد از فراغت از تحصیل وارد کار‌هایی می‌شوند که با رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط نبوده و این موضوع باید در دانشگاه‌ها مدیریت شود.

وی بیان کرد: استعداد‌های جوانان باید در دوران دانشجویی شناخته شده و با مهارت آموزی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر رشته‌ها زمینه حضور موثر جوانان در مباحث توسعه‌ای فراهم شود.

بهنام جو به تحصیل ۴۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: جوانان باید با توانمندسازی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در رشته‌های مرتبط مشغول کار شوند.

او با تاکید بر لزوم تشکیل مجمع مشورتی جوانان استان اظهار داشت: باید مسائل مختلف جوانان با حضور و مشارکت خود جوانان از نقاط مختلف استان مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های لازم ارائه شود.

استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه جوانان استان نیازمند مکانی ثابت برای خانه جوان هستند، افزود: در صورت همکاری وزارت ورزش و جوانان و اختصاص اعتبارات لازم ساختمان استانداری در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات