مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیریک گفت:15 شعبان یکی از بهترین روزهای امت اسلام است.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۲۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، صبح امروز جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در نمازخانه ناحیه سپاه سیریک باحضورکارکنان و سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدسهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک ضمن تبریک نیمه شعبان سالروزمیلادباسعادت حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج)این روزکه از بهترین روزهای امت اسلام است  را به تمامی مسلمین جهان  تبریک گفت و در ادامه به ویژگی های یاران امام زمان(عج) و وظیفه پیروان آن حضرت پرداخت.

سهرابی اظهار کرد،مسلم است  که پیروزی حق بر باطل و ایجاد این همه تحولات بنیادین همه اش با کرامت و معجزه صورت نمی گیرد، بلکه علاوه بر رهبری و مدیریتی معصوم و برنامه ای جامع و جـهـان شـمـول ، کـادر اجـرایـی بـسـیار کاردان و لایق و توانمندی لازم است تا بتوان چنین تـحـولی در سـطـح جـهـان ایـجـاد کـرد و بـه تـعـبـیـر امـام عـلی (ع ) :(اَفـْلَحَ مـَنْ نـَهـَضَ بـِجـَنـاجٍ) پیروزمند کسی است که یار و یاور داشته باشدپس حضرت حجت(عج)وقتی بخواهدظهورکند به یاران واصحابی باویژگی های خاص نیازمنداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک ابرازداشت،یـاران امـام زمـان (عج ) چـنـد دسـته اند. دسته ای از آنان ، یاران خاص و ستاد فرماندهی آن حـضـرت هستند که تعدادشان 313 نفر است و همانها هستند که قرآن کریم در آیه 8 سوره هود از آنان به عنوان ((امت معدوده )) یاد می کند،هـرگاه زمان ظهور برسد، خداوند این افراد را در اندک زمانی در مکّه ظاهر می کند و بدون حضور اینان قیام مهدی (عج ) شروع نمی شود، دسـتـه دوم از یـاران حـضرت که پس از جمع آمدن پرچمداران و ستاد فرماندهی به یاری ایـشـان مـی آیـنـد طـبـق روایـات 10 یـا 12 هـزار نـفـرنـد. وقـتـی ایـن حـلقـه کامل شد، حرکت و قیام ، آغاز می شود،حلقه سوم از یاران ، مؤ منانی هستند که پس از شروع قیام به آنان می پیوندند و لحظه به لحظه بر تعداد آنان افزوده می شود.

وی درادامه به ماهیت یاران امام زمان(عج)اشاره و گفت، طـبـق روایـات ، مـشـخـصـات ظـاهـری یـاران خـاص امـام زمـان (عج) ؛ اسـم ، نـسـب ، شـغـل ، زبـان و القـاب آنـان در صـحـیـفـه ای ثـبـت شـده و نـزد حـضـرت موجود است ،امام جواد(ع ) به نقل از پدران بزرگوارش می فرماید:همراه قائم (عج ) صحیفه مهر شده ای هست که اسامی یارانش همراه با ویژگیها، شهر، زینت و کـنیه هایشان در آن نوشته شده است .

وی افزود، تـعـداد یاران خاص 313 نفر به تعداد اصحاب بدر و اصحاب حضرت طالوت ذکر شده انـد، هـنـگـامـی کـه حـضـرت قـیـام مـی کند به دور او گرد می آیند. ((اِذا قامَ تَجْتَمِعُ اِلَیْهِ اَصـْحـابـُهُ عـَلی عـِدَّةِ اَهـْلِ بـَدْرٍ وَ اَصـْحـابِ طـالُوتَ، وَ هـُمْ ثـَلا ثـَمـِاءَةٍ وَ ثـَلا ثـَةَ عـَشـَرَ رَجُلاً...))خداوند این افراد را از دورترین شهرهای دنیا برای یاری حضرت گرد می آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک درباره ویژگی های نفسانی یاران امام زمان(عج)بیان کرد،روایـات مـتعددی به تبیین ویژگیهای معنوی و نفسانی یاران خاص امام زمان (عج ) پرداخته انـد. خـصـوصـیـاتی مانند علم و معرفت ، ایمان ، خشیت الهی ، طهارت و تقوا، زهد، بینش و بصیرت ، عبادت و بندگی ، توجه به خدا، دعا و ذکر و نیایش و استغفار، شب زنده داری ، شرح صدر، صبر و شکیبایی برخی از خصلتهای معنوی و نفسانی یاران خاص حـضـرت مهدی(عج) هستند که ان شاءالله ما نیز با بدست آوردن این ویژگی ها بتوانیم از یاران حضرت و فراهم کنندگان ظهور امام زمانمان باشیم.

ارسال نظرات