کد خبر: ۹۱۲۹۲۶۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود پیرهادی در رسالت نوشت:

وارث آدم و نوح و ابراهیم، وارث پیامبر اعظم و امیرالمؤمنین و وارث خون خدا، امام ما است. نیمه شعبان که نزدیک می شود حال و هوای دلمان، بیش از پیش مهدوی می شود. البته خوشا آنان که دائم، منتظر و ذاکر آن وجود عظیم الشأن هستند؛

 

چرا که بهتر می دانند بوجود اوست که روزی می خوریم و آسمانها و زمین، برپا و برقرار است.

 

۱. پیشتر مفصلاً نوشته بودم که جنس انتظار کسی که معتقد است حضرت خواهد آمد و هنوز نیامده با آنکه یقین دارد حضرت، هستند و خود نیز منتظرند، فرق می کند. در مورد اول، گویی هنوز وقت هست برای آماده شدن؛ امام عصر هنوز نیامده اند و خیلی جای نگرانی نیست؛ اما نگاه دوم، منتظر را آتش می زند؛ می داند که امامش هست ولی او را نمی بیند. می فهمد امامش منتظر اوست پس خود را به آب و آتش می زند تا به امام برسد.

 

۲. امام، طاهر است و کسی که بخواهد با امام ارتباط بگیرد باید هم جنس و هم سنخ او شود، فلذا منتظر، مشغول آماده سازی می شود یک لحظه هم برای او یک عمر است؛ آنی را از دست نمی دهد تا به وصال برسد. امام عصر (عج) نسبت به هر آنکه اهل، قابل و شایسته پذیرش نور الهی باشد ولایت معنوی خاص دارند و البته از حال ما آگاهند و دعای خیرشان از ما نیز دریغ نمی شود.

 

۳. نیمه شعبان را این بار به گله و شکوه بگذرانیم؛ اما این بار تقصیر را به گردن این و آن نیندازیم و شروع کنیم از نفس خودمان گلایه کردن؛ امام داریم و سراغش نمی رویم؛ معصوم در بین ماست و دنبالش نمی گردیم؛ هست و می بیند؛ عین الله ناظره است، اما گاهی ادب حضور را رعایت نمی کنیم؛ اذن الله سامعه و واعیه است اما گاهی از زبان ما خطا صادر می شود.

 

۴. نشستن به انتظار، درست نیست و چنین انتظاری، همانی نیست که در روایات آمده خود، فرج شیعیان است. برای انتظار مهدی موعود باید قیام کرد و دقیقاً از همین روست که منتظر امام عصر (عج)، باید در زندگی فردی و اجتماعی روز به روز مهدوی تر شود.

 

فرد منتظر در بزنگاه ها بی‌تفاوت نیست و در برابر حوادث جامعه موضع دارد، در برابر ظلم و دروغ و نفاق و فتن آخر الزمان شدید است، با اهل جبهه خودی با شفقت رفتار می کند، مردم دار است و اهل عدل و انصاف است. فرد منتظر وظیفه را می شناسد، اهل وفاداری و جانبازی در راه جبهه حق و مدافع حریم ولایت است، از خود گذشته است و خلاصه در عمل اهل همه آن اموریست که بنای یک زندگی مهدوی را می سازد. چنین انتظاری، پویا، در حرکت و فعالانه است و بر روی یکایک اعمال و رفتار فرد منتظر اثر می کند. اگر کسی چنین، به انتظار امامش ایستاد، همین انتظارش، برایش فرج و گشایش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها