استاد دانشگاه تأکید کرد:

رونق تولید در گرو مصرف کالای ایرانی است

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: عادی‌سازی روابط با کشورهای منفعت‌طلب بیگانه به‌جز تحقیر و زیان، چیزی در پی ندارد.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۸۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: شعاری که نوروز هر سال توسط مقام معظم رهبری انتخاب و اعلام می‌شود در واقع یک جمع‌بندی از مجموعه اطلاعات و گزارش‌هایی است که ایشان از سراسر کشور دریافت می‌کنند و بنا بر اشراف ایشان بر مسائل کشور، هر ساله توجه ملت و مسئولان را به موضوع خاصی جلب می‌کنند.

دکتر احمدرضا بسیج، ادامه داد: امسال نیز ایشان بنا به رسم هر ساله، در پیام نوروزی شعار امسال را با عنوان «رونق تولید» بیان کردند، که این پیام و شعار علاوه بر مسئولان، آحاد ملت را نیز خطاب قرار می‌دهد.

مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به اشراف مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی کشور، افزود: بنا به توصیه ایشان در این شرایط سخت اقتصادی باید از اعتماد به بیگانگان و ایادی داخلی آن‌ها پرهیز کرد و با اتکا به استعدادها و امکانات داخلی به‌ویژه نیروی جوانان، امور را پیش برد.

دکتر بسیج با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط با کشورهای منفعت‌طلب بیگانه به‌جز تحقیر و زیان، چیزی در پی ندارد، تصریح کرد: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری، علاوه بر گسترش روابط اقتصادی با دولت‌های دوست، باید به امکانات کشور در تمام زمینه‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، محصولات دانش‌بنیان، هنر و .... توجه شود.

وی با یادآوری اینکه افرادی در داخل کشور با بیگانگان همسو هستند، اضافه کرد: همچنان‌که مقام معظم رهبری اشاره کردند، رسانه‌ها و افرادی وجود دارند که افکار عمومی را از باطن خباثت‌بار دشمن منحرف می‌کنند و اینان به تعبیر ایشان، تقی‌زاده‌های عصر جدید هستند که معتقدند غرب باید در تمام شئونات برای ما تصمیم بگیرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان در این پیام تأکید دارند که سال ۹۸ نه به اذعان برخی‌ها سال تهدیدها و چالش‌ها، بلکه سال فرصت‌ها و وفور امکانات و سال گشایش خواهد بود، چرا که تحریم می‌تواند فرصتی برای کشور ایجاد کند. 

وی ادامه داد: تحریم می‌تواند فرصتی برای ایجاد انگیزه و تحرک باشد و از سویی دیگر، مشاهده کمبودها و نقایص موجود تجربه خوبی را در جهت اصلاحات اقتصادی و قطع وابستگی به نفت و نیز افزایش درآمدهای غیر نفتی، در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

دکتر بسیج با تأکید بر اینکه شعار «رونق تولید» هم‌جهت با شعارهای سال گذشته قرار دارد، افزود: در این شعار، یک روی سخن مقام معظم رهبری مردم هستند، که با مصرف تولیدات و کالاهای داخلی نقش مهمی را در رونق تولید داخلی بر عهده دارند.

مسئول بسیج اساتید استان تصریح کرد: شعار سالانه مقام معظم رهبری در واقع حاصل چینش شرایط موجود کشور است و شعار «رونق تولید» در صورت تحقق، تصویری بالقوه از اقتصاد پویا و پر رونق را به دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید سبب تحول در تمام بخش‌‌های اقتصادی می‌شود، ادامه داد: رونق تولید از آنجا که باعث کاهش تورم، فقر و بیکاری و افزایش ارزش پول ملی می‌شود، دارای اهمیت فراوانی است.

دکتر بسیج در خصوص نقش مسئولان در رونق تولید، خاطرنشان کرد: تمام نهادهای مسئول در راستای تحقق این مهم نقش کارگشا دارند و بنا به توصیه مقام معظم رهبری باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار و جلوگیری از واردات بی‌رویه تلاش کنند.

ارسال نظرات