امام‌جمعه اردکان با اشاره به ارزش و تأثیر داشتن اطلاعات در دنیای امروز گفت: جنگ اطلاعاتی از جنگ نظامی مهم‌تر است.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۹۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن میلاد باسعادت صاحب‌الزمان حضرت ولی‌عصر (عج) را تبریک گفت.
وی اظهار داشت: خداوند، دین اسلام را فراگیر می‌کند که بر همه ادیان غلبه پیدا می‌کند. وعده الهی برای تسلط مستضعفان در زمین وقتی محقق می‌شود که منجی عالم بشریت ظهور کند. درراه تحقق این وعده بزرگ الهی در روایات اهل‌بیت به نقش ویژه ایرانی‌ها اشاره‌شده است. در این روایات تأکید شده است که در دوره آخرالزمان و فراهم کردن شرایط ظهور منجی ایرانی‌ها نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارند.
امام‌جمعه اردکان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی جرقه‌ای بزرگ درراه تحقق وعده الهی برای فراگیری اسلام در همه دنیا بوده است و هرچه از شروع انقلاب اسلامی و پیروزی آن دور می‌شویم موج و تأثیرگذاری پیروزی این انقلاب را در دنیا بیشتر درک می‌کنیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قاریان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: ایشان در این دیدار یادآوری کردند که امت اسلام امروز بر سر دوراهی بزرگ عمل به قرآن و یا کنار گذاشتن پیام قرآن قرار دارد. قرآن می‌فرماید؛ در برابر مستکبران بایستید، قیام کنید و کوتاه نیایید و در برابر کفار و مشرکان کرنش نشان ندهید.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به فتنه‌های آخرالزمان اظهار داشت: اهل‌بیت و خاندان عصمت و طهارت راه حفظ دین در این دوره را به ما نشان داده‌اند و گفته‌اند که در دوره آخرالزمان که دین انسان‌ها درخطر است برای حفظ دین خود آن را به ثقلین عرضه کنید و تا وقتی به این دو چنگ بزنید و دین و ایمان خود را از این دو منبع وحیانی و معصوم بگیرید هرگز گمراه نمی‌شوید.
وی گفت: شب نیمه شعبان از شب‌های پرفضیلت سال است که در روایت‌ها به‌عنوان بهترین شب بعد از شب قدر آمده است. در این شب درهای رحمت الهی بر روی بندگان باز است و خداوند گناهکاران را می‌بخشد. سفارش شده است که در این شب احیا نگه‌داشته شود.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان بسیار خوب است اما متأسفانه گاهی می‌بینیم که این جشن‌ها به انحراف کشیده شده است و مسائلی وارد این جشن‌ها شده که ذره‌ای با شرع و قرآن و اهل‌بیت سازگاری ندارد.
وی با اشاره به نام‌گذاری نیمه شعبان به نام روز سربازان گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: امنیت، عزت و دیگر نعمت‌هایی که امروز ملت ایران از آن بهره‌مند است مرهون تلاش‌های ایثارگران، نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: در دنیای امروز، جنگ اطلاعاتی از جنگ نظامی مهم‌تر است و حتی ارزش اطلاعات گاهی از ارزش تسلیحات هم بیشتر است. داشتن اطلاعات، جنگ روانی و جنگ خبری و تأثیرات شگفتی هم می‌گذارد.
خطیب نماز جمعه اردکان در پایان ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، گفت: این حادثه یک نمونه بارز یاری خداوند متعال به ملت ایران است. وقتی ملتی پای اسلام و آرمان‌های دین خود بایستد و حاضر باشد همه‌چیز خود را فدا کند خدای متعال نیز او را در میدان‌های مختلف و در گردنه‌های سخت یاری می‌دهد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات