امام جمعه اشکذر با تبریک ایام شعبانیه به روز وشب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان همچون شب قدر فضیلت دارد.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۹۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک ایام شعبانیه به روز وشب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان همچون شب قدر فضیلت دارد که به این ترتیب باید مسلمانان همان برنامه ای که برای شب های قدر دارند، برای شب نیمه شعبان داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین طالبیان با ابراز ناراحتی از کم اهمیت جلوه دادن شب و روز نیمه شعبان در اشکذر، افزود: آنچه که ما در شب و روز نیمه شعبان انجام می دهیم فاصله دارد با آنچه باید انجام شود.
وی با بیان اینکه، کسی گمان نکنه با شربت و شیرینی حق روز و شب نیمه شعبان را ادا کرده است، تصریح کرد: هر کاری که دلمان می خواهد را به اسم دین انجام ندهیم بلکه هر چه که اسلام می خواهد باید انجام داده شود.
طالبیان اضافه کرد: چرا در کنار اسم اهل بیت هر کاری که دلمان خواست را انجام می دهیم.
امام جمعه اشکذر با ابراز تاسف اظهار داشت: متاسفانه اکثر کار های ما شده هوای نفس است و گمان می کنیم اگر به اسم دین کاری را انجام می دهیم خدا می پسندد، ابدا، این صحبح نیست.
وی عنوان داشت: آنجه که پیامبر و ائمه(ع)  از ما می خواهند آنچه نیست که انجام می دهیم، البته من مخالف جشن و سرور برای اهل بیت(ع) نیستم و می دانیم که بسیار تاکید و سفارش شده است ولی این طرز صحیح نیست که گناه را وارد جشن هایی کنیم که به اسم اهل بیت(ع) است.
امام جمعه اشکذر خاطر نشان کرد: نهایت استفاده از شب نیمه شعبان احیا و دعا و شب زنده داری است.
وی در ادامه با تسلیت به سیل‌زدگان کشور، بر اینکه نباید کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تمام شده تلقی شود تاکید کرد و گفت: مرحله اول، مرحله تسکین بود اما پس از آن باید به فکر ریشه‌یابی مسائلی بود که کشور را با سیل مواجه کرد از جمله باید سدها را تحکیم کرد و توسعه داد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات