امام جمعه اردبیل گفت: حفظ سایه‌ی عاطفی پدر برسرخانواده‌ها عبادت است و ستاد دیه با حفظ این سایه‌ی عاطفی به تحکیم بنیان خانواده کمک نموده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۰۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی  در دیدار اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان با وی اظهار داشت: خانواده‌های زندانیان جرایم مالی با آسیب‌های اجتماعی زیادی دست به گریبان هستند و با مشارکت مردم و خیرین در جشن گلریزان امسال زمینه آزادی این زندانیان و به تبع آن کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم خواهدشد.

وی باتاکیدبراینکه نبود والدین در کنار خانواده هایشان سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود گفت: حفظ سایه‌ی عاطفی پدر برسرخانواده‌ها عبادت است و ستاد دیه با حفظ این سایه‌ی عاطفی به تحکیم بنیان خانواده کمک نموده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یک امر بسیار خوبی است که انتظار می‌رود خیرین استانی، کشوری و یا افرادی که می‌توانند به این امر مهم کمک کنند در این جشن حضور یابند.

امام جمعه اردبیل کار ستاد دیه را یک نمونه از پیشگیری از وقوع جرم مجدد دانست و بر کمک همگانی به ترویج فعالیت‌های این ستاد مردمی تاکید نمود.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ی استان در در ابتدای این جلسه طی گزارشی گفت: ۲۸۴ زندانی جرایم غیر عمد ومالی در سال گذشته با مبلغ محکومیت بالغ بر بر ۷۰۱ میلیاردریال از زندان‌های استان آزاد شده اند.

خدادادی افزود: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد؛ محکومیت‌های مالی هستند که به خاطر مشکلات ناشی از نبود منبع درآمد مناسب و نابسامانی اقتصادی بدهکار شده و درزندان بسر می‌برند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود:اجرای احکام جایگزین به جای حبس و همچنین اعسار پرونده‌ها در دادگاه‌های استان در کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی موثر بوده است.

وی ادامه داد: درسال گذشته تعداد ۷۲ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی باپذیرش حکم اعسار به مبلغ ۲۹۱ میلیاردو ۵۱ میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شده اند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ی استان تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد ۱۶۸ میلیون ریال ستاد دیه‌ی استان و ۱۸ میلیاردو ۶۵۳ میلیون ریال ستاد دیه‌ی کشور به صورت بلاعوض به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این زندانیان واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه‌ی استان بودند که پس از تحقیق و بررسی دقیق پرونده‌ها توسط محققین ستاد و تایید هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ی استان مبلغ محکومیت‌ها به حساب اجرای احکام‌های دادگستری واریز و به شکات پرونده‌ها پرداخت شده است.

خدادادی با اشاره به این که امسال جشن گلریزان در سیزدهم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد افزود: این جشن با حضور خیرین و مسوولین استان در روز شنبه، ۲۸ اردیبهشت در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزارخواهد شد.
ارسال نظرات