نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در آئین تجلیل از قضات برتر استان گفت: یکی از عوامل مهم در زمینه سازی ظهور، برقراری عدالت و احقاق حق مسلمین است.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۰۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) و تجلیل از قضات برتر استان با حضور جمعی از کارکنان اداری و قضایی دادگستری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این مراسم جشن، با تبریک  میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) بیان داشت: غیبت یکی از اسرار الهی است که بر بندگان خدا پوشیده است و ممکن است این راز با ظهور حضرت مهدی(عج) برای مردم روشن شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، یکی از عوامل مهم در زمینه سازی ظهور را برقراری عدالت و احقاق حق مسلمین برشمرد و گفت: در عرصه برپایی عدالت هیچ عملی سنگین تر از قضاوت نیست و این مهم نیازمند تقوای جهادی، تذهیب نفس و ریاضت و ترک معصیت می باشد.

وی، یکی دیگر از عومل موثر در ظهور را پاسداری از ارزشهای والای انقلاب اسلامی دانست و گفت: شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس ولایتمداری و حرکت در مسیر تحقق عدالت علوی با تکیه بر ارزشهای ناب اسلام محمدی است و در این راه آنچه که باید همواره مورد توجه عموم قرار گیرد پیروی و اطاعت از دستورات و فرامین ولی فقیه به عنوان جانشین و نائب امام در زمان در عصر غیبت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،  با اشاره به جایگاه والای ولی فقیه در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: ولی فقیه حجت غیر معصوم خداست که برای اداره جامعه و مسلمین همان جایگاه پیامبر و امام معصوم را داراست و تنها تفاوت ایشان در اختیارات تکوینی است که خداوند به پیغمبران و امامان عطا فرموده است.

 وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) منزلت و اختیارات ولایت فقیه و رهبری در جامعه را بسیار بالاتر از آن چیزی که در قانون اساسی تبیین گردیده دانسته اند و این خود دلیلی است بر این نکته که ولایت فقیه تنها نظام مطلوب و جایگزین نظام امامت در عصر غیبت بوده و می تواند تکیه گاه آحاد مردم در جامعه باشد.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری استان ضمن ارائه گزارشی از کیفیت رسیدگی در سطح حوزه های قضایی و سلامت بیش از 90 درصد قضات استان، به نحوه گزینش و انتخاب قضات برتر اشاره و اظهار داشت: بر اساس ماده 12 دستورالعمل پرداخت بهره وری کارکنان و قضات و نتایج کارنامه قضایی ایشان، از 123 نفر از قضات ساعی و پرتلاش استان بنابر انتخاب دادسرای انتظامی قضات تقدیر به عمل می آید.

در این مراسم از 123 قاضی برتر دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

ارسال نظرات