عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت در صنعت خودروسازی، گفت: حضور مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در هیات مدیره‌ شرکت‌ها، یکی از دلایل نابسامانی‌ صنعت خودروسازی است.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۱۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از حضور مدیرعامل ایران خودرو در هیات مدیره بانک پارسیان و مدیرعامل سایپا در هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر، گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های بزرگ صنعت خودروسازی نابسامانی در ترکیب سهامداران خودروسازی است.

 
خودروسازان تولید خودرو

آشفتگی موجود در وضعیت سهامداران شرکت‌های خودروسازی زمینه نابسامانی بازار خودرو را فراهم کرد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی وضعیت سهامداران شرکت‌های خودروسازی، افزود: بخشی از سهام سایپا و ایران خودرو توسط شرکت‌های زیرمجموعه خریداری شده است در واقع این شرکت‌ها علاوه بر سهامداران بیرونی در داخل نیز سهامدار دارند این شرایط نابسامان زمینه فرار از پاسخگویی مسئولان را فراهم می‌کند.

دولت از حل مشکلات خودروسازی‌ها سرباز می زند

وی اظهار کرد: در حال حاضر دولت از رفع مشکلات خودروسازی‌ها سرباز می زند چراکه معتقد است این شرکت‌ها خصوصی هستند از سوی دیگر بخش خصوصی نیز معتقد است از آنجایی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی را تعیین می‌کند نباید از این بخش انتظار حل مشکلات سایپا و ایران خودرو را داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نهادی مسئولیت وضعیت نابسامانی خودروسازی را برعهده نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: مدیران، مالکان و سهامداران شرکت‌های خودروسازی باید پاسخگوی مشکلات موجود باشند.

خودروسازان خودروهای بی کیفیت با قیمت‌های گزاف را به مردم تحمیل می‌کنند

وی با بیان اینکه به دلیل درهم ریختگی موجود در ترکیب سهامداران خودروسازی‌ها نمی‌توان از نهادی انتظار پاسخ داشت، ادامه داد: اگرچه ایران خودرو و سایپا بازار خودرو را انحصاری کرده و مردم را مجبور می‌کنند خودروهای بی‌کیفیت را با قیمت‌های گزاف خریداری کنند اما زیان انباشته بسیاری دارند.

کریمی تصریح کرد: انحصار بازار خورو و نقدینگی حاصل از پیش فروش‌ها باید صنعت خودروسازی ایران را به یکی از پرسودترین صنایع کشور تبدیل می‌کرد در حالی که این امر محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت در صنعت خودروسازی، گفت: حضور مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در هیات مدیره‌ سایر شرکت‌ها، یکی از دلایل نابسامانی‌ صنعت خودروسازی است.

ارسال نظرات