در پی وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حتی نیروی انسانی به این استان‌ها نیز جاری شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۳۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در پی وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی و حتی نیروی انسانی به این استان‌ها نیز جاری شد.

استان مرکزی نیز دوشادوش دیگر استان‌ها در یاری‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده تلاش کرد و کمک‌های مردمی را به استان‌های سیل زده شمال کشور ارسال کرد. با برنامه‌ریزی انجام شده در سطح کشور استان مرکزی ماموریت یافت تا معین استان‌های سیل زده لرستان و خوزستان باشد. 

ضمن ارسال کمک های مردمی موکب‌های اربعین نیز در مناطق سیل زده استقرار یافتند تا خدمت رسانی بهتری را به هموطنان سیل زده داشته باشند؛ از جمله موکب سیدالشهداء اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در اهواز استقرار یافت تا به به هموطنان سیل زده خدمات  پزشکی، دارویی، بهداشتی و تهیه و توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم ارائه کند.

این موکب از تاریخ ۳۰ فروردین تا زمانی که اوضاع به شرایط عادی بازگردد در محل امامزاده علی ابن مهزیار (ع) دایر است و به هم وطنان سیل زده در استان خوزستان خدمت رسانی می‌کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم به عنوان ستاد معین استان لرستان، احداث و تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی را در این استان‌ها بر عهده گرفته است.

 توزیع ۸۰ کارتن اقلام بهداشتی در میان سیل زدگان، ارسال محموله ۵۰ میلیارد ریالی کمک‌های مردم استان مرکزی، ایفای نقش صنایع استان مرکزی در بازسازی مناطق سیل‌زده، خدمت رسانی ١٠٠ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی و امدادی به سیل زدگان، پخت وتوزیع هزاران پرس غذا در روز توسط موکب داران شهر‌های مختلف استان مرکزی در لرستان و خوزستان، ارسال و توزیع کاروان کمک‌های مردمی متشکل از ۵۰ دستگاه کامیون شامل اقلام مصرفی و لوازم‌خانگی به استان لرستان، خدمات پزشکی توسط نیرو‌های متخصص، پل سازی و جاده سازی توسط نیرو‌های مهندسی سپاه استان مرکزی از دیگر کمک‌ها به سیل زدگان است.

ارسال نظرات