رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از برگزاری جشن نیمه شعبان در 400 مسجد شهری و روستایی این شهرستان با حضور مبلغین بومی و سخنرانان استانی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۷۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

حجت‌الاسلام احمد علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: بدون شک حضرت صاحب‌الزمان(عج) امید تمامی مستضعفان و ستم‌دیدگان عالم است و شب نیمه شعبان همانند لیله‌القدر بوده و فضیلت بسیاری دارد.

وی با اشاره به فضیلت ماه شعبان، افزود: مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان در ارومیه آماده شده‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) جشن نیمه شعبان در 400 مسجد و 200 هیات مذهبی شهری و روستایی ارومیه برگزار می‌شود که در برگزاری این جشن‌ها از ظرفیت مبلغین بومی و سخنرانان و واعظان برجسته استانی و کشوری به عنوان سخنران بهره‌مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در این روز اجرا می‌شود شامل سخنرانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات برای سلامتی امام زمان(عج)، قرائت دعای روح‌بخش کمیل، احیای شب نیمه شعبان، تلاوت دعای پرفیض ندبه، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی و برپائی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر است.

علی‌پور به سالروز میلاد امام عصر و نام‌گذاری این روز به نام سربازان گمنام اشاره کرد و گفت: روز سربازان گمنام را گرامی می‌داریم و در برابر تلاش مبارک مجموعه وزارت اطلاعات، اداء احترام می‌کنیم، آنها در این جهاد بزرگ، گمنام هستند و امنیت کشور مرهون مجاهدت‌های این سربازان است.

وی احیاء نیمه شعبان را به مردم ارومیه توصیه کرد و افزود: خداوند در آن شب، هدایا و مواهب دارد و خوشا به حال کسانی که خود را آماده ورود به این روز خجسته کرده‌اند و امیدوارم تمام مردم احیاء نیمه شعبان را از دست ندهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به جامعه مهدوی اظهار کرد: اطاعت از خداوند، قانون اساسی جامعه مهدوی است؛ در جامعه مهدوی و اسلامی یک حرکت فردی و حرکت اجتماعی نیاز است، در حرکت فردی همه باید از کلمات و حروف درست استفاده کنند، دوری از لقمه‌های شبهه‌ناک، دوری از خیانت و دزدی، حفظ چشم از گناه و دوری از حرف لغو و غیبت یک وظیفه فردی است؛ در سطح اجتماعی دوری علما از دنیا پرستی، پیروی مردم از علما، بازگشت جوانان به سوی خداوند، عفت زنان، قناعت برای فقرا و در نهایت اجرای عدالت و انصاف را باید نظر داشته باشند، بنابراین در جامعه اسلامی و مهدوی باید به این ویژگی‌ها توجه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات