رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر ارتقای خدمات بهداشتی گفت: در بحث خدمات بهداشتی به وضعیت موجود بسنده نمی‌کنیم.‌
کد خبر: ۹۱۲۹۳۸۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛پرویز قزلباش با بیان اینکه در آستانه ماه هفته سلامت قرار داریم اظهار کرد: توسط کشور‌های مختلف متناسب با توان و ظرفیت قدم‌های خوبی در راستای پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما با توجه به شرایط سخت فرهنگی و اقلیمی خاص خود هفته بهداشت به اول اردیبهشت ماه منتقل شده است، تصریح کرد‌: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان شعار هفته سلامت امسال مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است عنوان کرد: هر کشوری متناسب با ساختار خود با این شعار کار خود را انجام می‌‌دهند.

قزلباش با اشاره به اینکه در کشور ما به حوزه سلامت توجه و کارهایی نیز در این راستا انجام شده بود ولی کارها ابتدایی بودند و در مقطع انقلاب حوزه سلامت شرایط ویژه‌ای پیدا کرد و رو به گسترش شد، خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب مشکلات و موانع قبل از انقلاب در زمینه سلامت بخشی از این موانع برداشته شد.

وی با بیان اینکه عدالت سلامت در عرصه خدمات در دور افتاده‌ترین مکان انجام شده است، گفت: بعد از انقلاب یک عزم جدی در گسترش عدالت و وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در دهه اول انقلاب حوزه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت شکل گرفته است، عنوان کرد: در سالهای بعد از انقلاب سیاستهای حوزه سلامت پر رنگ‌تر شده است.

قزلباش با اشاره به اینکه تبعیض در ارائه خدمات بهداشتی به حداقل  رسیده است، گفت: ما به این بسنده نمی‌کنیم و برای بهتر شدن تلاش می‌کنیم.

 

ارسال نظرات