حجت الاسلام والمسلمین زمانی فعالیت‌های ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در کمک به سیل‌زدگان روزهای اخیر کشور را تشریح کرد
کد خبر: ۹۱۲۹۳۹۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه‌های علمیه کشور در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: بلافاصله بعد از حادثه سیل استان گلستان، در روز اول ستاد استانی حوزه‌های علمیه استان گلستان تشکیل جلسه داد.

وی افزود: این جلسه مرکب از پنج نهاد حوزوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان گلستان، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان، مرکز خدمات حوزه، سازمان تبلیغات و طلاب خارجی بود که مدیریت طلاب اهل سنت نیز به آن‌ها اضافه شد و توانستند با همکاری هم برنامه‌ریزی خوبی برای حل مشکلات و کمک به سیل‌زندگان انجام دهند.

وی ادامه داد: روز دوم نیز مدیران محترم استانی حوزه‌های علمیه در منطقه حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد مشکلات و نیازمندی‌های حادثه‌دیدگان بودند. اعزام طلاب و روحانیان با چند هدف نجات مردم سیل‌زده، انتقال کمک‌های در نظر گرفته شده و انجام مشاوره‌هایی به منظور راهنمایی و آرامش دادن به سیل‌زدگان بود؛ همزمان به تمامی مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابلاغ کردیم که با مدیر حوزه علمیه استان گلستان تماس بگیرند و هر امکاناتی که نیاز است و استان‌های دیگر می‌توانند تهیه کنند را آماده و تقدیم کنند.

رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه کشور از اعلام آمادگی آیت‌الله اعرافی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برای کمک به سیل‌زدگان به وسیله نامه‌هایی که برای آیات نورمفیدی و طبرسی نمایندگان رهبری در گلستان و مازندران نوشته شده است، خبر داد و گفت: در کمک به سیل‌زدگان شیراز نیز با تماسی که با جناب آقای عابدی مدیر حوزه استان فارس داشتیم ستاد حوزوی استان تشکیل شد و به بررسی امکانات پرداختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به ستاد بحران استان که به ریاست استاندار هر استان تشکیل می‌شود، گفت: این ستاد متشکل از نهادهای دولتی و اجرایی است؛ اما با هماهنگی با وزیر محترم کشور و آقای نجار رئیس ستاد بحران کشور مقرر شد مدیر حوزه علمیه هر استان، عضو ستاد بحران استانداری باشد تا در جریان ریز اقدامات و نیازمندی‌ها قرار بگیرد.

ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه کشور که سال گذشته با حادثه زلزله استان کرمانشاه و سرپل ذهاب تأسیس شد، توانست خدمات خوبی را به مردم زلزله زده کرمانشاه ارائه کند؛ اعزام دو هزار طلبه، کمک‌های غیر نقدی و حدود دو میلیارد تومان کمک نقدی طلاب و روحانیان از خدمات این ستاد به مردم زلزله زده بود.

ارسال نظرات