خبرهای داغ:
معاون علمی و پژوهشی جامعه المصطفی تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد آثار ارسالی به این همایش، گفت: نزدیک به 250 مقاله به دبیرخانه از کشورهای مختلف رسید که بیش از دو سوم مقالات خارجی و به 5 زبان فارسی، انگلیسی، اردو، آذری و ترکی بوده است. ایران، آفریقای جنوبی، ترکیه، هند، آذربایجان و افغانستان بیشترین مقالات را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

نزدیک 250 مقاله به همایش فقه گردشگری رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  رحیم قربانی اظهار داشت: حوزه های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، هنری، آثار تاریخی و باستانی و انواع مختلف گردشگری از مهمترین محورهای همایش بین المللی فقیه گردشگری است. همچنین در این همایش، تاریخ شهر اسلامی، روند شکل گیری شهر اسلامی، شهر معاصر اسلامی، شهر از منظر قرآن؛ محله اسلامی و مراکز اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود: علاوه بر اینها، در این همایش به مسائلی مانند تبریز در گذر تاریخ، تبریز؛ شهر معنوی، تبریز، جهان­شهر معنوی؛ فرهنگ بومی تبریز؛ توسعه تبریز؛ مکتب تبریز؛ تاریخ، طبیعت و مفاخر آذربایجان، تبریز؛ شهر علمی؛ تبریز؛ باغ­های ایرانی اسلامی؛ تبریز و مراکز شهر اسلامی هم پرداخته می شود.
حجت الاسلام قربانی در پاسخ به این سوال که «از آثار ارسالی، چه تعداد در داوری پذیرفته شده است؟»، گفت: از بین آثار ارسالی، با نظر داوران 58 مقاله امتیازات بالا به دست آوردند. همچنین 10 مقاله هم حائز کسب رتبه شناسایی شدند. البته قرار است در افتتاحیه همایش مقالات چندین طرح علمی رونمایی شود. آثار ارسالی به جشنواره همچنین در 4 جلد کتاب چاپ می‎شود.
وی در مورد سخنرانان همایش بین المللی فقیه گردشگری گفت: حمیرا زمانی فراهانی از ایران به همراه پرفسور محمد بطور از مالزی و پرفسور سید مهد عزیزالدین حسین از هندوستان سخنرانان این همایش هستند. آن ها افراد برتر و صاحب نظران گردشگری حلال در دنیا به حساب می‌‏آیند.
دبیر علمی همایش فقه گردشگری به تشریح مفهوم گردشگری حلال پرداخت و عنوان کرد: ما در دنیا 30 نوع گردشگری داریم؛ گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی، گردشگری صلح، گردشگری جنگ و ... از جمله انواع گردشگری ها هستند. یک سری گردشگری ها هم در دنیا وجود دارند که به عنوان گردشگری حرام شناخته می‎شوند. ما هم به عنوان یک کشور اسلامی، تلاش می کنیم از نگاه علمی گردشگری حلال را ترویج کنیم. ما تلاش می کنیم چالش ها و آسیب های موجود در مسیر گردشگری حلال را بررسی کنیم.

ارسال نظرات