مردم گیلان در اجتماع‌های پرشور و اشتیاق خود در سراسر استان میلاد منجی را جشن گرفتند و به شوق انتظار حضرت نشستند.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۳۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف جشن و سرور هم‌زمان با سراسر ممالک اسلامی در استان گیلان برگزار شد.

جشن میلاد صاحب‌الزمان در حالی در گیلان برگزار می‌شود که طی روزهای گذشته منتظران حضرت زیر باران‌های نقره‌ای در سراسر استان گیلان مشغول چراغانی و آذین‌بندی بودند و آمدن صاحب زمین و زمان را لحظه‌شماری می‌کردند.

خجسته میلاد حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف از ابتدای امشب در چندین نقطه از شهر رشت ازجمله آستان مقدس حضرت فاطمه اخری سلام‌الله علیها، مهدیه رشت، گلزار شهدا و مساجد سطح شهر و همچنین در سطح تکایا برگزار شد.

علاوه بر مرکز استان، جشن میلاد مولود نیمه شعبان در حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف برگزار شد و مشتاقان حضرتش علاوه بر مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی شهر را شربت و شیرینی میهمان کردند.

در شهر دیار عارفان و سالکان، فومن نیز مردم ولایی و منتظر در مساجد جامع شهر و همچنین مهدیه این شهرگرد هم آمدند و با ذکر، مدیحه‌سرایی در رثای دوازدهمین اختر امامت و ولایت و خوشبو کردن محافل خود با ذکر صلوات کام یکدیگر را شیرین کردند.

علاوه در شهرهای مذکور، منتظران گیلک، تالش و آذری‌زبان حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در دیگر شهرهای استان در کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین روستاها، دهستان‌ها و مراکز شهرها به شوق دیدار امامشان و حسن توجه حضرت گرد یکدیگر آمدند و بادلی پر صفا و چشمانی منتظر تسهیل در فرجش را از حدی یکتا تمنا کردند.

گفتنی است در برخی از اماکن ازجمله بقاع متبرکه استان، مساجد مرکز شهرستان‌ها و مهدیه رشت منتظران شب میلاد منجی عالم بشریت را تا سحر احیا گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات