همزمان باسراسر کشور جمعی از مردم شهرکردنیز درشب نیمه شعبان با حضور در مسجدجامع این شهر به مناجات و شب زنده داری پرداختند.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۵۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم معنوی حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی با تبریک خجسته میلاد باسعادت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه به اهمیت ماه شعبان ، موالد این ماه با عظمت و شرح مناجات شعبانیه و اهمیت احیاء نیمه شعبان پرداخت.

 

وی افزود: در اسلام،برخی زمان ها بر اوقات دیگر، فضیلت و برتری دارد، این فضیلت، گاه به دلیل حادثه مهمی است که در آن زمان رخ داده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: برخی اوقات و زمان ها، به خاطر ویژگی های خاصی که دارند، برتر و مهم هستند. سه ماه رجب ، شعبان و ماه مبارک رمضان، ازجمله ماههایی هستند که بر فضیلت و کرامت آنها بسیار تأکید شده است.

 

حجت الاسلام احمدی گفت:شب نیمه شعبان فرصتی بسیارمطلوبی است که با دعای جمعی و خالصانه برای رفع موانع ظهور منجی عالم بشریت تلاش کنیم و بینش و معرفتمان را نسبت به مولود با خیر و برکت نیمه شعبان ارتقاء بخشیم.

 

استادحوزه علمیه اظهار کرد: شب نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره مند شد.

 

  حجت الاسلام احمدی گفت: شب نیمه شعبان به سبب ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنافداه فرصتی مغتنمی برای مناجات با خداوند،دعا و توسل به قرآن و ائمه اطهارعلیهم السلام است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد:در این شب هم مانند بسیاری از شب های ویژه سال ،به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سفارش شده است.

 

وی به فضلیت مناجات شعبانیه اشاره کرد و افزود: مناجات شعبانیه یکی از بزرگترین دعاهایی است که از ائمه اطهار علیهم السلام  به ما رسیده است.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: مناجات شعبانیه از اعمال ماه شعبان است که با توجه به مضامین و مفاهیم عالی این مناجات علمای بزرگوار نیز بر قرائت آن اهتمام ویژه دارند.

 

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، زمزمه زیارت آل یاسین،قرائت دعای کمیل ، زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، سخنرانی و توسل به قرآن ، ضیافت سحری و اقامه نماز جماعت صبح از دیگر برنامه های مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد بود.

ارسال نظرات