جشن نیکوکاری و جشن میلاد نور ویژه کودکان؛

جشن یاوران کوچک امام زمان(عج)در باقرآباد قرچک برگزار شد

جشن مهدویت به منظور آمادگی کودکان برای ظهور حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ویژه کودکان نسل سوم در قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۶۷۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

 

به گزارش خبرنگار سپاه تهران خبرگزاری بسیج: جشن مهدویت یاوران کوچک امام زمان(عج) در پایگاه های تابعه حوزه حضرت صدیقه کبری(س) برگزار شد.

خانم هداوند خانی فرمانده حوزه حضرت صدیقه کبری(س) گفت: هدف از برگزاری جشن مهدویت برای کودکان مهد شيوه الگودهي است، زيرا الگو گرايي و قهرمان سازي از ويژگيهاي همه انسانها است. اين خصيصه دركودكان بسيار قوي و پر رنگ است، از اين رو كودكان در پي الگوها بوده و از رفتار و گفتار آنان پيروي مي كنند. اگر مربيان و مسئولان امر تربيت بتوانند در الگو دهي موفق شوند به اهداف تعليم و تربيت در اين باره دست يافته اند.

وی افزود:براي آشنايي كودكان با انديشه مهدويت، بايد هم امام زمان(ع) را معرفي کنیم و هم به ترسيم سيماي حكومت آرماني او پرداخته شود.

فرمانده حوزه حضرت صدیقه کبری(س) تاکید کرد: بهتر است سيماي حكومت امام زمان(ع) در قالب داستان، شعر و تصوير بيان شود و در معرفي حكومت امام زمان(ع) بايد از بيان قيام و جنگهاي حضرت با مخالفان به طور مشروح پرهيز شود، زيرا كودكان قدرت تحليل اين گونه مطالب را ندارند و تفكر خشونت و جنگ در ضمير ناخودآگاه آنان تأثيرات نامطلوبي برجای مي گذارد. البته با كنايه و غير مستقيم و با نهايت ظرافت و دقت مي توان از ستمكاري حكومتهاي پيش از ظهور امام زمان(ع) سخن گفت تا كودكان با مقايسه اجمالي حكومت امام با حكومتهاي پيش از ظهور، جذب حكومت حضرت شوند.

همزمان با برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) آموزش یاری رساندن به همنوعان و جمع آوری کمکهای این کودکان به سیل زدگان در دستور کار قرار گرفت.  

ارسال نظرات