رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد احمد شریعتمدار طهرانی باعنوان (مشق شب) در شاهرود افتتاح گردید.
کد خبر: ۹۱۲۹۸۰۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در آیین افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد احمد شریعتمدار طهرانی با عنوان (مشق شب) در مجتمع فرهنگی مهر شاهرود بیان کرد: این هنر اسلامی باید به عنوان یک هنر فاخر شناخته شود و برای ترویج آن تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه هنر بر فرهنگ و سبک زندگی انسان اثر گذار است افزود: قدرت اثرگذاری هنر خوشنویسی در ارتقاء سطح فرهنگ و ایجاد نشاط و آرامش روحی بسیار زیاد است.
استاد احمد شریعتمدار طهرانی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه پیوند دادن دلهاست، ابراز داشت: برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند شور و نشاط و همدلی را در جامعه فرهنگی و هنری شهرستان ایجاد کند.
استاد امیر احمد فلسفی از خوشنویسان مطرح کشوری نیز در ادامه با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بیان کرد: توجه و سرمایه گذاری به موضوع فرهنگ و هنر تقلیل یافته و باید از خوشنویسی به عنوان یک هنر اصیل، که با معنا و گیرا است نام برده شود.
وی همچنین با بیان اینکه خوشنویسی نقش مهمی در تربیت فرهنگی جامعه دارد، افزود: ماهیت خوشنویسی در این است که جامعه را به سمت تربیت صحیح نزدیک کرده، زیرا معنویت را در نفوس مردم ایجاد میکند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها