استاد حوزه علمیه مشهد با برشمردن ولایتمداری به‌عنوان رکن رکین و ویژگی مهم منتظران واقعی ظهور امام زمان (ع)، به سنت و افتخار آیین عمامه گذاری طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: ثواب نماز با عمامه هفتاد برابر سایر نمازهاست، بنابراین این عمامه‌ها خار و تیری در دل دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۲۹۸۴۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، جشن فرخنده میلاد بابرکت امام زمان (عج) و آیین عمامه گذاری و ملبس شدن ۹ طلبه تربت‌جامی با حضور امامان جمعه و موقت، فرماندار، مدیران اجرایی، نظامی، انتظامی و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت باشکوه خاصی در حوزه علمیه مهدیه این شهرستان برگزار که در این محفل شادمانی پس از مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی ذاکران اهل‌بیت (ع) حجت‌الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی گفت: دشمن درصدد بازماندن منتظران از مساجد، نماز جمعه‌ها، محافل و منابر فضائل و مناقب اهل‌بیت (ع) هستند.

وی با اشاره به پیشرفت و وسیع‌ترشدن دروغ‌پردازی، ظلم و ستم، نفاق، فساد و... در عصر غیبت افزود: آن‌هایی که مدام دَم از تمدن و حقوق بشر می‌زنند و با رفتار و کشتارشان در بحرین، یمن، سوریه، عراق و افغانستان و... دنیا را به فساد و تباهی کشنده‌اند با تناقض‌گویی و گربه‌رقصانی تا جایی پیشرفته‌اند که نیروی رزمنده، شجاع و خدمتگزار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خواسته از دل ملت را که نه‌تن‌ها از کشورش بلکه از سایر کشور‌های همسایه جانانه دفاع می‌کند را تروریست می‌نامند در نوع خود مسخره و بی‌پشتوانه است.

وی با برشمردن ویژگی‌های امام زمان (ع) و منتظران واقعی آن حضرت گفت: الآن همه ادیان و مذاهب دنیا چشم‌انتظار اوست تا دنیا را دگرگون کند، آن زمان نه هیاهو و تحریم‌های آمریکایی و تجهیزات نظامی و... توان مقابله پیدا نمی‌کنند و این محقق نمی‌شود جزء نصرت الهی که شامل حالت بشریت می‌شود.

این استاد حوزه علمیه مشهد با نقل حدیثی از نبی مکرم اسلام که می‌فرمایند: اگر از عمر این دنیا یک روز باقی باشد، خدا آن روز آن‌قدر طولانی می‌کند تا این‌که مردی از خاندان که هم نام و کنیه من هستظهور می‌کند و خداوند به‌واسطه او دنیا را پر از عدل و قسطخواهد کرد توصیه کرد: ولایتمداری و ولایت‌پذیری رکن رکین و ویژگی اصلی منتظران واقعی ظهور امام زمان (ع) است که بصیرت و دشمن‌شناسی مهم‌ترین مؤلفه آن است.

حجت‌الاسلام رجایی خراسانی با اشاره به سنت و افتخار آیین عمامه گذاری طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه و نقل حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) که می‌فرماید: ان الله و ملائکه یصلون علی صحاب العمائم… به این معنا که خدا و فرشته‌ها درود و رحمت می‌فرستند بر کسی که عمامه بر سر دارد، تأکید کرد: ثواب نماز با عمامه هفتاد برابر سایر نمازهاست، بنابراین این عمامه‌ها خار و تیری در دل دشمنان است.

گفتنی است: آیین معنوی عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مهدیه تربت‌جام در شب جشن نیمه شعبان پس از مدیحه‌سرایی و سخنرانی با حضور امام‌جمعه، فرماندار، اساتید علوم دینی حوزه و خیل کثیری از عاشقان و منتظران امام زمان (عج) این شهرستان باشکوه خاصی برگزار و ۹ نفر ملبس به لباس طلبگی آن حضرت افتخار یافتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها