خبرهای داغ:
ناپایداریهای جوی به صورت وزش باد شدید ، گرد و خاک ، کاهش دید افقی و رگبار و رعد و برق از امروز در خراسان جنوبي تقویت می شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۸۶۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، کارشناس هواشناسی اين استان گفت : بر اساس الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی از امروز  تا روز چهارشنبه این هفته با تقویت امواج ناپایدار جّوی در منطقه، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همچنین اختلال در ترددهای جاده ای خواهد شد.

خانم زارعی با بیان اینکه بتدریج از عصر امروز با افزایش ابر وقوع رگبار و رعد وبرق در مناطق مختلف استان و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می شود، افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارشها و رطوبت منطقه، رگبار و رعد و برق، احتمالا سبب ایجاد رواناب و آبگرفتگی در نقاط مستعد استان خواهد شد، ضمن اینکه برخورد صاعقه هم در این مدت قابل پیش بینی است .

وی با بیان اینکه هم اکنون دید افقی در نهبندان به 6 کیلومتر کاهش یافته است، گفت:  امروز و فردا علاوه بر گرد و خاک، کاهش دید افقی در منطقه رخ می دهد و این درحالیست که  فردا وزش بادها شدیدتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان از کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بتدریج از فردا سه شنبه تا پنجشنبه‌ این هفته خبرداد و گفت:  کاهش دما از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه قابل ملاحظه و به طور میانگین 10 تا 15 درجه سانتیگراد خواهد بود که سبب وقوع یخبندان شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی و در شهرستانهای سربیشه، قاین و درمیان می شود.

وی افزود:  احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در این مدت دور از انتظار نیست و لازم است کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی، اقدامات لازم را انجام دهند .

در شبانه روز گذشته قاین با حداقل دمای 8 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و نهبندان با حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین حداقل 14 و حداکثر 28 درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها