خبرهای داغ:
جوانبخت گفت: مدارس غیردولتی، در ساختمانهای مسکونی بدون استاندارد در حال فعالیت هستند و در حاضر حدود 21 هزار دانش آموز در 235 مدرسه غیردولتی در حال تحصیل هستند و از این تعداد بیست مدرسه غیردولتی دارای استحکام است و 199 واحد استاندارد نیستند.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۱۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، نشست مطبوعاتی مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با حضور محمد مهدی ارمغان رییس مجمع خیرین استان قزوین، با محوریت،بیست و یکمین جشنواره،خیرین مدرسه ساز با رویکرد افزایش ایمنی مدارس برگزار شد.

عسگرعلی جوانبخت در این مراسم بیان کرد: در شرایطی اقتصادی کنونی که شرایطی سخت است، مردم به کمک مدارس آمده و خدمات خوبی را ارایه کردند.

وی گفت: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز برگزار می شود و امروز وضعیت مدارس در بحث مقاوم سازی، اعتبارات استانی و اعتبارات ملی و استانداردسازی گرمایشی و بازآفرینی محلات شهری و خصوصا در سال گذشته در ارتباط با مدارس سبز مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: آمار ما با سالهای پیش در بحث تخریب و بازسازی متفاوت است و سال گذشته 35 درصد مدارس نیاز به بازسازی دارشته و امسال 9482 کلاس درس داریم که 6637 کلاس درس دارای استحکام و 1612 کلاس نیاز به مقاوم سازی و 1233 کلاس نیاز به تخریب بازسازی دارد.

جوانبخت عنوان کرد: هریک متر کلاس درس، یک میلیون تومان هزینه دارد و پروژه های ما طبق استانداردهای جهانی هر کلاس درس ما 230 متر مربع فضای جانبی دارد. هفتاد درصد مدارس ما داری استحکام، 17 درصد نیاز به مقاوم سازی و 13 درصد نیاز به تخریب و بازسازی با اعتبار 600 میلیارد تومان در کل استان دارد.

وی افزود: سرانه کلاس متوسط کشوری 1/34 متر به ازای هر دانش آموز است و استان ما 2/10 متر به ازای هر دانش آموز فضای کلاس داریم. متوسط سرانه زیربنای آموزشی در کشور 5/18 متر است و استان قزوین از این میانگین بالاتر بوده و حدود 5/49 متر است و طبق استاندارد بین المللی باید هر فضای آموزشی 8/39 متر مربع باشد و این میزان در استان یزد 8/84 مترمربع فضای آموزشی دارد که از استاندارد جهانی بالاتر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: 2209 واحد آموزشی در استان وجود دارد که از ان تعداد 1192 واحد دارای استحکام و 222 نیاز به تخریب و بازسازی و 290 واحد نیاز به مقاوم سازی دارد و یک سوم برابر با چهل درصد مدارس ما دو شیفیت هستند و شهرستانهای بویین زهرا و البرز در بین شهرستانهای استان در وضعیت بدی به سر می برد

جوانبخت با اشاره به استاندارد سازی گرمایشی مدارس اضافه کرد: بحث استانداردسازی گرمایشی مدارس از سال 90 مورد مطالعه قرار گرفت که 7082 کلاس درس در حال حاضر استاندارد سازی گرمایشی شده و از سال 76 تا کنون 826 مدرسه ساخته شد که دارای استاندارد گرمایشی بودند و مابقی از سال 92 انجام شد که در حال حاضر 1641 کلاس درس نیاز به استانداردسازی گر ایشی دارد که سیستم آنها ازنوع بخاری گازی می باشد و باید استانداردسازی شوند و حدود 283 کلاس دارای سیستم بخاری نفتی است که تا پایان امسال ملزم به استاندارد سازی آن می باشیم.

وی با اشاره به شاخصه های مدارس سبز خاطرنشان کرد: در بحث مدرسه سبز در کل کشور سومین استان می باشیم و با تکنیکها و تکنولوژی جدید این مدرسه ساخته می شود و حیات پایدار، معماری سنتی، در این مدرسه لحاظ می شود و به عنوان یک نماد فرهنگی می باشد که دارای 12 کلاس با 4 هزار متر مربع، می باشد که با اعتبار 12 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ظرف مدت دو سال ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: اعتبارات خیرین و اعتبار ملی را به دو برابر افزایش دادیم اما تعهد استان در کمک به این حوزه محقق نشد. بیش از بیست میلیارد تومان اعتبار ملی دریافت کردیم و استان تنها ده میلیارد از سی و سه میلیارد تعهد خود را محقق کرده است.

جوانبخت عنوان کرد: در بحث بازآفرینی شهری در کل کشور این طرح جاری می شود و ما به منظور ایجاد جریان زندگی به شیوه های جدید در مناطق قدیمی، در پی ساخت مدارسی هستیم که شادابی را به محیط های محروم بازگرداند که در حال حاضر حدود ده فضا در استان در نظر گرفته شده است که باید ظرف مدت یکسال انجام شود و نیاز به بیش از ده میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی گفت: مدارس غیردولتی، در ساختمانهای مسکونی بدون استاندارد در حال فعالیت هستند و در حاضر حدود 21 هزار دانش آموز در 235 مدرسه غیردولتی در حال تحصیل هستند و از این تعداد بیست مدرسه غیردولتی دارای استحکام است و 199 واحد استاندارد نیستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها