خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

خدمات درمانی مددجویان با سایر بیمه شدگان یکسان می شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با واگذاری خدمات درمانی مددجویان به بیمه سلامت، خدمات ارائه شده به مددجویان با سایر بیمه شدگان یکسان می شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۳۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی در نشست مشترک با مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور به مددجویان خود خدمات بیمه ای و درمانی ارائه می کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در کشور دنبال می شود نظام تجمیع بیمه هاست که بر این اساس کمیته امداد نیز با تدابیر اندیشیده شده بر انتقال بیمه مددجویان خود به بیمه سلامت صحه گذاشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اجرای این انتقال دارای محاسنی است و قطع یقین در حین اجرا نیز تا حدامکان اشکال ها را برطرف می کنیم تا بتوانیم سطح خدمات دریافتی مددجویان ارتقا دهیم.
وی افزود: در واقع با واگذاری خدمات درمانی مددجویان به بیمه سلامت، خدمات ارائه شده به مددجویان با سایر بیمه شدگان یکسان می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: یکی دیگر از نقاط مثبت اجرای این طرح خروج مددجویان بیمه شده از نشان دار شدن است چراکه پیش از این در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی با طرح عنوان"بیمه مددجویی" مشخص می شد که این فرد تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) است ولی با انتقال مددجویان به بیمه سلامت، این عده نیز با سایر افراد حتی در عنوان بیمه یکسان هستند و دفترچه بیمه آنها از بیمه مددجویی به بیمه سلامت تغییر خواهد کرد.
وی اعلام کرد: در استان قزوین بیش از 13 هزار و 800 مددجوی تحت حمایت از خدمات بیمه مددجویی بهره مند بودند که با امضای تفاهم نامه با بیمه سلامت، از این به بعد دریافت خدمات آنها از طریق بیمه سلامت خواهد بود.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین نیز در این جلسه ، گفت: بیمه شدگان درمان بخش شهری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و هیچ فرقی بین این افراد و سایر شهروندان وجود نخواهد داشت که این کار به تکریم مددجویان منجر می‌شود.
قاسم بهرامی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه بیمه مددجویان شهری کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت با هدف خدمت رسانی بیشتر به قشر آسیب پذیر امضا شده و در راستای توسعه بیمه همگانی رایگان دولت است.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: انتقال فعالیت و اطلاعات و پایش افراد توسط کمیته امداد انجام می‌شود و در حال حاضر بیمه سلامت فقط خدمات بیمه پایه را پوشش می دهد و بیمه تکمیلی با کمیته امداد است و ارائه خدمات در حال حاضر با همان دفترچه های قبلی ارائه می شود و به زودی دفترچه های بیمه ای جدید جایگزین می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اضافه کرد: در استان قزوین حدود ۱۴ هزار مددجو از کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند که این خدمات اضافه شده بیش از ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
بهرامی یادآورشد: در استان قزوین ۴۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که با افزایش مددجویان کمیته امداد این تعداد به حدود ۴۵۹ هزار نفر افزایش یافت

ارسال نظرات
پر بیننده ها