نشست بررسی اهداف آمریکا از اقدام اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور دکتر محمود بابایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۶۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست بررسی اهداف آمریکا از اقدام اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور دکتر محمود بابایی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان و دکترایلخانی‌پور عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان، با استقبال اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

در این نشست علمی به اهمیت نفوذ لابی یهودی صهیونیستی در کنگره و دستگاه حاکمیت ایالات متحده آمریکا اشاره شد و تاثیر این لابی بر سیاست‌های اتخاذی ایالات متحده آمریکا در عرصه بین‌المللی بررسی شد.

دکتر بابایی به بیان رابطه اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ و خانواده وی با سیستم سرمایه داری صهیونیستی در اسرائیل و آمریکا پرداخت و کنش‌های اخیر در سیاست خارجی آمریکا را بی تاثیر از این شاخص‌ها ندانست.

دکتر ایلخانی پور و دکتر بابایی به برخی از اقدامات اخیر ایالات متحده آمریکا در منطقه و جهان از جمله حمایت آمریکا از انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به اورشلیم، به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بربلندی‌های جولان، خروج از برجام و تحریم‌های نفتی اشاره نمودند و براین اساس انتظار رفتار عقلانی و مستقل از لابی یهود را از دستگاه سیاستگذاری آمریکا بیهوده ارزیابی کردند.

منبع:روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمان

ارسال نظرات