امام جمعه یزد؛

آثار و رفتار شهدا باید در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریاست و پست و مقام مسئله‌ای بود که شهدا اصلاً به آن توجه نداشتند گفت: اگر آثار شهدا و ایثارگران نشر یابد برای جامعه به ویژه نسل جوان بالندگی و سازندگی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۱۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان یزد با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه از نهاد‌هایی است که در همه عرصه‌ها به مردم خدمت رسانی کرده و بعد از جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس، کارنامه درخشانی در عرصه‌های سازندگی، نظامی و … داشته و اکنون نیز در استان‌های سیل زده، ایثارگرانه به خدمت رسانی مشغول است.
امام جمعه یزد در ادامه به فعالیت‌های موثر اداره حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهداف بزرگ دفاع مقدس اگر برای مردم روشن شود سبب بالندگی و سازندگی جامعه می‌گردد که راه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان باید به مباحث مختلفی توجه داشته باشیم اضافه کرد: مهمترین این مسائل توجه ویژه به انگیزه شهدا و رزمندگان و حضور خالصانه آن‌ها در دوران جنگ بود که در نامه‌ها وصیت نامه‌هایشان به خوبی قابل مشاهده است و این مباحث است که باید برای نسل جوان بیان شود.
ناصری با بیان اینکه در خاطرات شهدا قابل مشاهده است که دنبال ریاست و پست و مقام نبودند، اظهار داشت: فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داد باید در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسد و همه این مباحث حکایت از این است که انقلاب ما انقلاب خدایی است.

وی عنوان کرد: هیچ انقلابی مثل انقلاب اسلامی ماندگار و پایدار نبوده و انقلاب اسلامی، چون نیت پاک داشت توانست بعد از چهل سال بدون اینکه انحرافی در آن‌ها به وجود آید، به راه خود ادامه دهد.

امام جمعه یزد بر حفظ آثار رزمندگان همچنین توجه ویژه به فرزندان شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران چندین لشکر هستند که اگر در تربیت آن‌ها تلاش شود، آثار مثبت بسیاری را در سطح جامعه در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار