هزینه برپایی برنامه‌های هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد در اختیار سیل‌زدگان کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۲۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: براساس مصوبه ستاد گرامی‌داشت هفته سلامت دانشگاه، هزینه برنامه‌های هفته سلامت استان به سیل زدگان اختصاص یافت.
اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه در هفته سلامت امسال تنها به فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی مرتبط با شعار هفته سلامت اکتفا می‌کنیم، عنوان کرد: هزینه حاصل از صرفه جویی برنامه‌های هفته سلامت برای خرید اقلام سلامت محور مورد نیاز هموطنان مناطق سیل زده کشور اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز مکان‌هایی برای دریافت کمک‌های مردمی و پرسنل دانشگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده و فعالیت‌های صورت گرفته مرتبط در این مناطق آمادگی کامل دارد.
رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مجموعه در صورت نیاز با تمام امکانات و توان برای خدمت‌رسانی به هموطنان سیل زده آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز است و هم اکنون نیز تعدادی از همکاران در برخی از این مناطق مستقر هستند.
ایلامی با بیان اینکه (مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت) به عنوان شعار هفته سلامت درسال ۹۸ انتخاب شده است، بیان کرد: این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی‌ها، دستاورد‌ها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به مردم، در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه‌های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.
وی ادامه داد: برای این هفته از یکم تا هفتم اردیبهشت، عناوین «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، «آموزش؛ رکن سلامت»، «مشارکت اجتماعی و سلامت»، «مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، «سلامت در حوادث و بحران ها»، «سبک زندگی سلامت محور» و «سلامت، جمعیت و خانواده» انتخاب شده است.
ارسال نظرات