آیت الله ری شهری:

ترویج فرهنگ زیارت از طریق فرهنگ و هنر اثر گذار است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دردیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران گفت: ترویج فرهنگ زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) که زیارتشان برابر با زیارت سید الشهدا (ع) است را می توان با زبان فرهنگ بیان کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۹۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج سپاه تهران به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «آیت الله محمد محمدی ری شهری» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در دیدار با «احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیران جشنواره حکمت و نیایش، با اشاره به اهمیت زیارت این امامزاده واجب التعظیم و امامزادگان مجاور افزود: معرفی ائمه اطهار علیهم السلام و فرزندان طاهر شان و فلسفه زیارت آنان را می توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت های هنری ترویج داد.

وی گفت: تاکنون اقدامات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه انجام شده ولی نسبت به جایگاه ائمه طاهرین (ع) و امامزاداگان باید فعالیت های بیشتری صورت پذیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزاری چندین دوره جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را مفید ارزیابی کرد و افزود: استمرار این حرکت در ابعاد ملی لازم است و برای اجرای باشکوه این حرکت ارزنده، همکاری و ظرفیت نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: معرفی ابعاد شخصیتی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره جزو برنامه های مهم این اداره کل بوده است و از ظرفیت فرهنگ و هنر در معرفی و بازشناسی بیشتر ائمه طاهرین (ع) همواره بهره گرفته می شود.

در ادامه دبیر علمی و دبیر هنری جشنواره ملی حکمت و نیایش و همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار