یک مقام هندی در واکنش به خبر تصمیم آمریکا برای عدم‌تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران گفت: «آمریکا باید مراقب متحدان خود و شرکای استراتژیکش باشد. ما امیدواریم باز معافیت بگیریم و بتوانیم نفت ایران را بخریم».
کد خبر: ۹۱۳۰۱۱۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، هند امیدوار است آمریکا به متحدانش اجازه دهد به‌جای توقف کامل خرید نفت ایران، بخشی از واردات خود را از ایران انجام دهند.

انتظار می‌رود آمریکا اعلام کند خریداران نفت ایران باید به واردات خود از ایران خاتمه دهند و گرنه با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شوند. این خبر که توسط یک منبع آگاه به دست آمده تا حالا سه درصد قیمت نفت خام را بالا برده و به بالاترین حد در 2019 رسانده است.

این مقام آگاه گفت: «آمریکا باید مراقب متحدان خود و شرکای استراتژیکش باشد. از ابتدا صحبت از کاهش تدریجی  واردات ایران تحت تحریم‌ها بود و قرار نبود یکباره این واردات را صفر کرد».

 هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است و از نوامبر تا حالا واردات نفت از ایران را تقریباً نصف کرده است. آمریکا در نوامبر به هشت کشور به‌خاطر کاهش وارداتشان از ایران برای خرید نفت  این کشور معافیت داد.

این منبع آگاه گفت: «ما امیدواریم باز هم معافیت بگیریم و بتوانیم نفت ایران را بخریم».

 پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه می نداده‌اند و منتظر مشخص شدن تصمیم واشنگتن در مورد تمدید معافیت‌ها هستند.

ارسال نظرات