خبرهای داغ:
آیت الله موسوی جزایری در جشن تلبس طلاب:

همچنان نیازمند یاری مردم برای کمک به سیل‌زدگان هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید بدانید که بحران سیل به پایان نرسیده و همچنان نیاز به یاری و کمک مردم وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۵۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب خوزستان، هم‌زمان با ایام ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، در مسجد قبای اهواز برگزار شد.

در این مراسم، که با حضور عموم مردم، طلاب و اساتید حوزه بود، ۹ نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز و بندر امام خمینی(ره) به دست آیت الله موسوی جزایری ملبس شدند.

آیت الله موسوی جزایری، در ابتدای این جشن، ضمن تبریک به مناسبت عید بزرگ میلاد امام زمان(عج) گفت: بشر، بسیار محتاج و گرفتار است و همه ما، مشکلات و معضلاتی داریم که نه بهترین، بلکه تنها ملجأ و پناهگاه همگان، موعود تمامی ادیان، حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) است.

وی خطاب به طلاب و عموم مردم گفت: این لباس روحانیت، لباس خدمت و سربازی امام زمان(عج) بوده و علمای دین، نواب آن حضرت بوده و ایشان حجت خداوند بر تمام خلایق هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حضور گسترده طلاب در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: حضور خدمتگذارانه روحانیون در کنار مردم که بدون هیچ برتری تلاش مخلصانه کرده و بیل به دست می‌گرفتند، نشان داد مدارس علمیه، فاصله‌ای با مردم نداشته و روحانیت جامعه، در کنار ملت حاضر است.

وی افزود: بحمدالله روحانیت خوزستان، تکلیف واجبی که نسبت به مردم و یاری به سیل‌زدگان بر عهده داشت را به‌خوبی انجام داده و به فضل پروردگار، امتحان خوبی را هم پس دادند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به موفقیت ستاد مردمی که برای کمک به مردم تشکیل شده، گفت: هرچند طلاب و روحانیون در این ستاد تلاش مقبولی در خدمت به مردم داشته و از اقصی نقاط کشور و حتی نمایندگانی از طرف آیت‌الله‌العظمی سیستانی و سید حسن نصرالله در این ستاد به دیدار ما آمدند، و از همه‌جا کمک‌های فراوانی برای مردم رسید، اما باید بدانید بحران به پایان نرسیده و همچنان نیاز به یاری و کمک مردم وجود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور در روزهای گذشته، تأکید کرد:  باید خود را برای بازسازی خانه‌هایی که در اثر سیل تخریب یا ویران شده‌اند و جبران خسارات مردم در روزهای پس از سیل، آماده کنیم.

وی افزود: در کنار خساراتی که در اثر سیل به بار آمده، پس از سال ها خشک‌سالی و کم‌آبی، پر شدن تالاب شادگان و هورالعظیم، سفره‌های آب زیرزمینی و چشمه‌ها، از برکات نزولات فراوان جوی است و این سیل خسارت‌بار، خیراتی نیز به همراه داشته است.

آیت الله موسوی جزایری، ضمن تشکر از تلاش طلاب در حادثه سیل اخیر، تصریح کرد: آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، وجود علمای است که سراپا ذوب در ایمان به خدا و خدمت به مردم باشند.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به صفات عالم ربانی اشاره کرد و گفت: عالم ربانی کسی است که دیدنش انسان را به یاد خدا انداخته، سخنش علم افزا بوده و حیات وزندگی‌اش شما را به یاد آخرت بیندازد. و این مسیری است که همه‌ی طلاب و روحانیون باید در آن قدم بگذارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار