سپاه محبوب دل امام خمینی(ره) بود

این نهاد انقلابی محبوب دل امام خمینی نیز بود و ایشان می‌فرمودند: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‏‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌‏دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‏‌ای جز سابقه اسلامی ندارید».
کد خبر: ۹۱۳۰۱۵۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است؛

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

این نهاد انقلابی محبوب دل امام خمینی نیز بود و ایشان می‌فرمودند: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‏‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌‏دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‏‌ای جز سابقه اسلامی ندارید».

هر چند که سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است اما با توجه به شرایط خاص انقلابی در جامعه و پراکندگی قوای انتظامی، ماموریت حفظ نظم عمومی را نیز عهده‌دار بوده و در مقابل ضد انقلاب و منافقان به مبارزه ‌پرداخت.

با اوج‌گیری دسیسه‌های دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب در نقاطی چون کردستان، خوزستان و گنبد، سپاه پاسداران، برای مقابله با آنها بسیج شد و خصوصاً در کردستان هنگامی که شورش‌های مسلحانه در نقاط کوهستانی کردنشین متمرکز شد، سپاه به طور جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب صف آرایی کرد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سپاه پاسداران بزرگترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع در کنار ارتش به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت.

پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاوه بر فعالیت‌های رزمی و دفاعی و آموزشی در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه‌های کشاورزی، تولید قطعات صنعتی و... حضور فعال دارد.

نقش آفرینی‌های سرنوشت‌ساز این نهاد انقلابی و مردمی در نجات کشور از فتنه‌ها و بحران‌های فراروی آن مانند تحرکات ضد امنیتی و ضد انقلابی اوایل انقلاب‌، جنگ تحمیلی هشت ساله و نیز فتنه‌های 78 و 88 و نیز حضور حمایتی و مستشاری در عرصه‌ی مقابل منطقه‌ای مقاومت اسلامی در برابر فتنه آمریکایی - صهیونیستی و عربی داعش و جریان‌های تکفیری‌؛ بیش از پیش ابعاد و زوایای خیره کننده اقدام راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی (ره) را در تشکیل سپاه آشکار کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نبرد فرهنگی و مقابله با تهاجمات دشمنان در این حوزه به عنوان ماموریت خطیر خود نگاه می‌کند و با توجه به اوضاع فرهنگی جهان و تهدیدات پیش رو می‌کوشد تا با خلق اندیشه‌های مقدس توطئه‌های دشمنان را بیش از پیش خنثی کند.

دشمنان قسم خورده این نظام بعد از تحمل شکست در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران در جبهه‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی خیال می‌کنند که می‌توانند ایران را با اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی وادار به عقب نشینی از مواضع اصولی و ارزشی خود بکنند اما تا زمانی که مردم آگاه و ولایتمدار ما مسلح به سلاح بصیرت بوده و تا زمانی که سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند، استکبار جهانی نخواهد توانست به مطامع دنیوی و منافع شیطانی خود دست یابد و بی‌تردید سپاه پاسداران دوشادوش دیگر نیروهای مسلح، دست زیاده خواهان و متعرضان به خاک پهناور ایران اسلامی را قطع خواهد کرد.

سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مکتبی - مردمی است و طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی و علمی و... در خدمت نظام اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار