پیش‌بینی ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

طی روز جاری در برخی نقاط استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می شود .
کد خبر: ۹۱۳۰۱۶۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، با تأثیر موجی ناپایدار در جنوب کشور، در مناطق غربی و شمالی استان و جزایر خلیج فارس رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود که این شرایط تا روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط مرکزی نیز پیش بینی می‌شود. میزان بارشها قابل ملاحظه نخواهد بود.

تا ساعات ظهر امروز شرایط دریا در محدوده سواحل استان مساعد است، به تدریج از ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد در جزایر غربی پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود با توجه به روند افزایشی سرعت باد در ساعات پایانی شب شناورهای سبک و صیادی از تردد در جزایر غربی خلیج فارس (کیش و لاوان) خودداری کنند. این شرایط نامساعد دریایی طی روز سه شنبه در تنگه هرمز و سواحل دریای عمان نیز پیش بینی می‌شود و دریا از اواخر دوشنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود و سبب اختلال در ترددهای دریایی به ویژه در مسیر تردد به جزایر کیش و ابوموسی خواهد شد.

از لحاظ دمایی از فردا به طور نسبی از میزان دمای هوا در مناطق ساحلی کاسته خواهد شد.

هشدار مواج شدن دریا از اواخر دوشنبه تا پایان هفته جاری

از اواخر دوشنبه تا پایان هفته در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی-شمال غربی خواهیم داشت که سرعت آن در جزایر غربی خلیج فارس گاه تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریا طی این مدت از تردد شناورهای سبک و صییادی جدا خودداری شود. تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گیرد.

ارسال نظرات