زهرا کاظمی پور بانوی کرمانی با بیان این که تشکل های مردمی پراکنده به پیشنهاد امام جمعه کرمان به یک قرارگاه تبدیل شدند، ابراز داشت : قرارگاه همدلی کار خود را برای کمک به سیل زده ها شروع کرده است و در محل حسینیه شهیدان میرکمالی کمک های مردمی جمع آوری و دسته بندی می شوند و در فضای مجازی نیز این قرارگاه مشغول به فعالیت می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۷۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  زهرا کاظمی پور بانوی کرمانی در گفتگویی ؛ در رابطه با فعالیت های فرهنگی خود اظهار داشت : بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور طلبه ها در شهرهای خود تصمیم گرفتیم که کارهای فرهنگی خود را در کرمان ادامه دهیم .
طلبه سطح سه حوزه با بیان این که در سال ۹۳ که با شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بود دو کار را در کرمان پیشنهاد دادیم ، گفت : بحث کتابخوانی در مدارس را با آموزش و پرورش شروع کردیم و بعد از شهر قم دومین استان در این حوزه بودیم .
وی افزود : از آن جایی که در مدارس کتابخانه های جذابی برای دانش آموزان وجود ندارد لذا با این طرح دانش آموزان ترغیب به کتابخوانی و معرفی کتاب ها به دیگران می شوند .
کاظمی پور توضیح داد : اکنون نیز در کرمان سه شعبه در خیابان جهاد ،مسجد امام علی (ع) شهرک الغدیر و پارک مطهری ابتدای کوچه ۱۸ موسسه عهدیار را داریم و اگر افراد به کتابخوانی اشتیاق دارند می توانند آن را در محله های خود ترویج دهند.
این بانوی کرمانی با اشاره به این که از سال ۹۳ نیز در بحث مدیریت جهادی محله ای ورود کرده ایم ، یادآور شد : کلاس هایی در این خصوص در حوزه علمیه فاطمیه کرمان برای طلبه ها داشته ایم و به نوعی از مجموعه های خودجوش دعوت به همکاری کردیم تا افراد با توجه به ظرفیت خود به هم متصل شوند تا یک مدیریت مهندسی اجرا شود و امیدواریم این مهندسی فرهنگی که مقام معظم رهبری فرموده اند در گام دوم انقلاب محقق شود .

طلبه سطح سه حوزه ادامه داد : امسال نوروز سختی را هموطنان ما در کشور داشتند زیرا افرادی بودند که با سیلاب دست و پنجه نرم می کردند و در سوی دیگر نیز مردم با دیدن این صحنه ها در منازل خود رنج می بردند .
وی با بیان این که تشکل های مردمی پراکنده به پیشنهاد امام جمعه کرمان به یک قرارگاه تبدیل شدند، ابراز داشت : قرارگاه همدلی کار خود را برای کمک به سیل زده ها شروع کرده است و در محل حسینیه شهیدان میرکمالی کمک های مردمی جمع آوری و دسته بندی می شوند و در فضای مجازی نیز این قرارگاه مشغول به فعالیت می باشد.
کاظمی پور در رابطه با دیگر کارهای فرهنگی خود خاطر نشان کرد : عطر گل نرگس مجموعه فعالیت های فرهنگی امام زمانی می باشد که بیش از یک سال منسجم و شناور در حال کار است.
طلبه سطح سه حوزه اضافه کرد : علاوه بر جشنی که در روز نیمه شعبان به مناسبت ولادت شهید ابراهیم همت و آقا امام زمان (عج) گرفته شد ،روز بعد از نیمه شعبان نیز در بیت الزهرا مراسم استغاثه برپا شد که همراه با اشک و گریه بر هجران حضرت بود .
وی با بیان این که در نیمه شعبان کتاب نذری داده اند ؛ افزود : قبل از نیمه شعبان به جمع آوری پول برای خرید کتاب های امام زمانی پرداختیم و در روز نیمه شعبان به جای نذر آش و شیرینی کتاب نذری دادیم .
این بانوی کرمانی توضیح داد : امسال طرح شهید بهنام درجهت تقویت مساجد و آشنا شدن دانش آموزان با مساجد را داریم بنابراین امیدواریم بتوانیم کتاب های جذاب و جوان پسند خریداری و به مساجد هدیه کنیم .
کاظمی پور با اشاره به این که کمپین مهربانو نیز به پیشنهاد بانوان فرهیخته کرمان راه اندازی شده است ،بیان کرد : این کمپین به همت جمعیت بانوان فرهیخته سازمان تبلیغات اسلامی شروع به فعالیت کرده است و در جهت کمک به محرومین می تواند مکمل قرارگاه همدلی باشد .
وی ادامه داد : مردم می توانند برای کمک به شماره ۳۳۳۲۱۶۱۷ تماس بگیرند تا قرارگاه همدلی ماشینی را که دارای نشان قرارگاه است را برای تحویل کمک های آن ها بفرستد و برای این که مردم اطمینان کنند که این کمک های مردمی به دست محتاجان می رسد در حال طراحی سایتی هستیم تا سامانه درخواست و اعلام وصول داشته باشد .
طلبه سطح سه حوزه در پایان افزود : قرارگاه همدلی،قرارگاهی مردمی است که به عنوان ستاد پشتیبانی حوادث است .

ارسال نظرات