معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به وجود ۲۴ رشته صنایع دستی در کردستان، گفت: ۸۰ درصد مواد اولیه تولید صنایع دستی کردستان در خود استان تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۸۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  اسعد ساعدپناه، در نشست خبری مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: صنایع دستی استان کردستان به طور صحیح معرفی نشده است و خبرنگاران رسانه‌های گروهی می‌توانند بخشی از دغدغه‌های ما را در این بخش تامین کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۴ رشته صنایع دستی در کردستان، افزود: ۸۰ درصد مواد اولیه تولید صنایع دستی کردستان در خود استان تأمین می‌شود و این یک ظرفیت و فرصتی خوب برای بها دادن و توسعه بیشتر به این صنایع است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بیان کرد: در دنیای امروز بعد از نفت، صنایع دستی می‌تواند بزرگترین کمک برای اقتصاد هر کشوری باشد و این امر را تمام مردم به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند.


وی بیان کرد: سازمان صنایع دستی کشور به سه بخش توسعه و ترویج، آموزش و حمایت از تولید و صادرات و فروش تقسیم شده است که در استان با کمترین نیرو انجام می‌شود.

ساعدپناه عنوان کرد: سال گذشته در بحث توسعه و ترویج موفق به دریافت دو نشان بین المللی شورای جهانی صنایع دستی کشوری شدیم که این دو نشان در گلیم بافی بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین توانسته‌ایم جغرافیای بین‌المللی نازک کاری را به نام استان کردستان ثبت کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه احیای رشته‌های صنایع دستی یکی از اولویت‌های ماست، اعلام کرد: سال گذشته توانستیم نساجی سنتی استان یا جولایی را احیاء کرده و اکنون شش نفر در این رشته فعالیت می‌کنند البته به دنبال آموزش افراد بیشتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۷ هزار نفر در حوزه صنایع دستی مجوز فعالیت صادر شده است، افزود: بسیاری از آموزش‌ها را به روستا‌ها برده‌ایم و اکنون ۱۰۰ درصد آموزش‌ها در سروآباد و ۷۰ درصد آموزش‌ها در سنندج در روستا‌ها و برای روستاییان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات