خبرهای داغ:
مدیر ضدعفونی کننده های شرکت رویان دارو معتقد است؛
محمد حسامی مدیر بخش ضدعفونی کننده های شرکت داروسازی رویان دارو، با بیان این که در زمینه محصولات دارویی دام، طیور، آبزیان و با یک تلاش ۲۰ تا ۲۵ ساله کشور از نظر Finish Product پیشرفت خیلی بزرگی کرده است، اما ماده موثره مورد نیاز همه شرکتهای وارداتی است، معتقد است ۲۰ تا ۲۵ سال آینده به صنعت ملکول سازی خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۱۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
طی ۲۵ سال آینده به صنعت مولکول سازی خواهیم رسید 

به گزارش  سرویس خبری بسیج علمی  از اصفهان، محمد حسامی مدیر بخش ضدعفونی کننده های شرکت داروسازی رویان دارو، با بیان این که   در زمینه محصولات دارویی دام، طیور، آبزیان و با یک تلاش 20 تا 25 ساله کشور از نظر Finish Product پیشرفت خیلی بزرگی کرده است، اما ماده موثره مورد نیاز همه شرکتهای وارداتی است، معتقد است 20 تا 25 سال آینده به صنعت ملکول سازی خواهیم رسید.

محمد حسامی مدیر بخش ضدعفونی کننده های شرکت داروسازی رویان دارو در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار داشت: شرکت داروسازی رویان دارو بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده انواع محصولات دارویی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در ایران و خاورمیانه است.

وی افزود: این شرکت با بیش از 185 قلم داروی تولیدی و بیش 85 قلم داروی وارداتی از شرکتهای ژئوتیس امریکا،NorBrook ایرلند، شرکتهای فرانسوی، اسپانیایی و هلندی تقریبا تمام نیازهای دامپروی را در زمینه دارویی برطرف کرده است.

نیاز کشور به محصولات دارویی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل چقدر است

 حسامی در پاسخ به این سوال، گفت: بیش از 8 تا 9 تا شرکت دارویی بزرگ داریم  و در کنار اینها حدود  20 تا 25 شرکت کوچکتر هم هستند که براساس ظرفیتی که دارند دارو تولید می کنند، نیاز کشور هم بر اساس شرایط سیاسی و شیوع یا عدم شیوع بیماریها در هر سال تغییر می کند.

 

آیا کشور از نظر تامین محصولات دارویی دام، طیور، آبزیان  توانایی لازم را دارد

مدیر بخش ضدعفونی کننده های شرکت داروسازی رویان دارو، در پاسخ به این سوال، گفت: ما در حال حاضر تمام داروهای مورد نیاز  کشور را  تولید می کنیم  و همین الان هم اگر واردات قطع شود  از نظر Finish Product بطور کامل می توانیم داروها را  تامین کنیم.

 

 آیا از نظر تامین ماده موثره توانایی لازم را داریم

 حسامی در پاسخ به این سوال، اظهار داشت: ماده موثره مورد نیاز در ایران از کشورهای چین، هند کشورهای اروپایی و امریکایی وارد می شود، کلا ماده موثره وارداتی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل همه ماده موثره مورد نیاز صنایع دارو سازی وارداتی هستند، تصریح کرد: این به آن علت است که صنعت ملکول سازی در ایران نداریم.

وی افزود: صنعت ملکول سازی تکنولوژی بالایی می خواهد همینطور سرمایه گذاریی بالایی و علم بالایی می خواهد که در مقیاس کوچک تولید داخل به صرفه نیست.

حسامی خاطرنشان کرد: باید کسی که می رود سراغ تولید مواد اولیه، هدف اصلی خود را بر صادرات قرار دهد و هزینه های چند صد میلیارد دلاری باید انجام شود، نیاز به راکتورها و علم خاص هم دارد ما هم  علم آن را نداریم هم آنقدر ارز نداریم که بتوانیم که مواد اولیه را تامین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این توصیف آیا با مشکل مواجهه نمی شویم، اظهار داشت: باید رابطه را با کشورهایی مثل چین، هند و ترکیه حفظ کنیم  و گرنه قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

 

20 تا 25 سال آینده به صنعت ملکول سازی خواهیم رسید

مدیر بخش ضدعفونی کننده های شرکت داروسازی رویان دارو، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پیشنهاد شما برای این که خودمان به سمت تولید ماده موثره برویم چیست، بیان داشت: انشاالله یک روزی برسد وحتما همین اتفاق می افتد همین جایی هم که الان ایستاده ایم با یک تلاش 20 تا 25 ساله بوده و یک روزی  می رسد که به صنعت ملکول سازی برسیم هر چند که در بعضی از داروهای مورد نیاز شروع شده است و اگر همین طور پیش برود در 20 تا 25 سال آینده به صنعت ملکول سازی هم دست پیدا خواهیم کرد.  

وی یادآور شد: قبلا ما  فقط Finish Product وارد می کردیم همین که مواد اولیه وارد می شود و ما خودمان Finish Product هستیم پیشرفت خیلی بزرگی اتفاق افتاده است، حتما در آینده هم صنعت ملکول سازی را خواهیم داشت.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام و طیور و دامپزشکی اصفهان از 27 تا 30 فروردین در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا بود، در این نمایشگاه ۱۱۳شرکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، گلستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، اردبیل، مازندران، قزوین، فارس، یزد و خراسان، مرکزی  و سمنان حضور داشتند.

ارسال نظرات