سید ساجد یعقوبی
معاون اشتغال کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۷۵۰ طرح اشتغال و خودکفایی توسط خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در سال ۹۷ اجرا شده که با توجه به پایدارسازی طرح‌ها، بسیاری از مددجویان به استقلال اقتصادی دست یافته‌اند.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۲۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، منصور سیفی با اشاره به اینکه ۲۷۵۰ فرصت شغلی برای خانوار تحت حمایت در سال ۹۷ ایجاد شده است، گفت: مددجویان پس از کسب آموزش‌های لازم و اخذ گواهی مهارت طرح‌های اشتغال‌زایی را به مرحله اجرا در می‌آورند تا در مسیر توانمندسازی با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.

وی با اعلام اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بیش از ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفته است، بیان کرد: با همکاری همه جانبه بانک‌های عامل تلاش شد که مددجویان با دریافت وام بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند.

سیفی با بیان اینکه ۴۶ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، افزود: امید است همکاری‌های صورت گرفته درسال‌جاری نیز تداوم داشته باشد تا بتوانیم مددجویان مستعد اشتغال را وارد چرخه تولید کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه حدود هفت میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی از طریق صندوق امداد ولایت در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفته است، گفت: صندوق امداد ولایت نیز ظرفیت مهمی دارد که خیران با سپرده‌گذاری در آن می‌توانند بیش از پیش به یاری نیازمندان بشتابند و مسیر توانمندسازی آنها را هموار کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان واگذار می‌شود، افزود: در صورتی که خانوار تحت حمایت از هر لحاظ توانایی‌ لازم برای ایجاد شغل مورد علاقه خود را داشته باشند، به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

سیفی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل پس از شناسایی دقیق خانوار تحت حمایت که توانایی انجام کار دارند به استعدادهای نهفته آنها توجه کرده و سعی می‌کند به رشد و ارتقای آن کمک کند، بیان کرد: پس از شناسایی دقیق، خانوار تحت حمایت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بر اساس استعدادی که دارند کارگاه‌های آموزش شغلی برای آنها برگزار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۱۴۵۰ طرح اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری اجرا شده است، گفت: بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان اردبیل در زمینه دامپروری است که با توجه به ظرفیت‌های موجود تاکنون نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی به ۳۴ هزار مورد نظارت و بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد و افزود: امدادگران کمیته امداد استان اردبیل در بازدیدهای فنی و تخصصی از طرح‌های اشتغال و خودکفایی، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به منظور بهبود وضعیت کسب‌وکار به مددجویان تحت حمایت ارائه کرده‌اند.

ارسال نظرات