خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلات قلبی و عروقی در رده اول عوامل مرگ و میر در بیماری های غیر واگیر است، گفت : سن ابتلا در جامعه رو به کاهش بوده و رژیم غذایی مناسب عامل اصلی پیشگیری از بروز حملات قلبی است.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۲۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
رژیم غذایی مناسب سپر بلای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی 

به گزارش سرویس خبری  بسیج علمی، دکتر سید احمد هاشمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی، اظهار کرد: متاسفانه سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در جامعه رو به کاهش است و برنامه غذایی مناسب عامل پیشگیری از بروز خطرات قلبی و عوارض آن است.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی میان مردم در رعایت رژیم غذایی، خاطرنشان کرد: با گسترش برنامه های آموزشی و بهداشتی، سعی در فرهنگ سازی و استفاده از غذاهای سالم است.


وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه پیشگام فرهنگ‌سازی در ترک عادت های غلط و رفتارهای پر خطر زندگی است، ادامه داد: در این زمینه نخستین گام سال 98 را برداشتیم و با همکاری مرجع قضایی قلیان ها از سطح شهر بجنورد جمع آوری شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در بحث بهداشت و سلامت مردم سهل انگاری توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش بر ارتقای سطح کیفی زندگی با افزایش شاخص سلامت و کاهش بیماری های واگیر و غیر واگیر است.


 هاشمی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن هفته سلامت اشاره کرد و افزود: سیاست های بهداشتی بر ارائه خدمات با کیفیت و جلوگیری از تحمیل هزینه های درمان به بیمار و خانواده وی است.


وی اضافه کرد: خدمتی برای ما ارزشمند است که پایدار باشد و این امر منوط به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس اولویت و نیاز است.
وی مراقبت های اولیه را راهکاری برای پوشش همگانی سلامت دانست و افزود: از سال 63 در کشور پوشش همگانی از روستاها و شهرها با ارائه خدمت از طریق واکسیناسیون، مراقبت از مادر و کودک و سایر خدمات آغاز شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این خدمات روز به روز افزایش یافته و موضوع بهداشت فرد و محیط نیز تحت پوشش معاونت های بهداشتی درآمد به گونه ای که با اجرای طرح تحول سلامت تقریبا همه جامعه، تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفت.   


هاشمی با بیان اینکه امروز تقریبا تمامی پایگاه های سلامت تکمیل و تجهیز شده و به مردم خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند، تصریح کرد: با سطح بندی ارائه خدمات در مراکز بهداشت و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، هدف حرکت به سمت اجرای کامل طرح الکترونیک سلامت و همچنین ارائه خدمات بهداشت روان است.

ارسال نظرات