در آستانه میلاد منجی عالم انجام شد:

افتتاح نخستین آموزشگاه خط و نقاشی‌خط «باران هنر» و نگارخانه «وصال» در ابرکوه

اولین آموزشگاه خط و نقاشی‌خط و باشگاه کتاب‌خوانی «باران هنر» و نگارخانه «وصال» با مدیریت عضو انجمن خوشنویسی ایران در ابرکوه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۶۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در آستانه میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) منجی عالم، نخستین آموزشگاه خط و نقاشی‌خط و باشگاه کتاب و کتاب‌خوانی «باران هنر» و همچنین نگارخانه «وصال» با مدیریت استاد غلام‌عباس خاموشی در ابرکوه، با حضور محمود دهقان معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، هیئت همراه و برخی مسئولین شهرستان افتتاح شد.

خاموشی در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هدایت، رشد و توسعه فعالیت‌های هنری، پرورش استعداد و جذب افراد مستعد، ایجاد انگیزه و ذوق فرهنگی و هنری، روند بهتر آموزش و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، مجوز فعالیت این آموزشگاه اخذ شد.

عضو انجمن خوشنویسان ایران، با اشاره به این مطلب که این مرکز محل دائمی نمایشگاه آثار هنری و تولیدی هنرمندان شهرستان خواهد بود، گفت:: آموزش خط نستعلیق از مقدماتی تا ممتاز، شکسته‌نستعلیق، تحریری، خوشنویسی با خودکار، لاتین، نقاشی‌خط حروف‌نگاری، کالیگرافی، بداهه و کلاژ با تکنیک‌های مختلف ازجمله دوره‌های آموزشی است که در این آموزشگاه برگزار می‌شود.

استاد خوشنویسی ابرکوه افزود: آثار برجسته و آموزش خوشنویسی و نقاشی‌خط بر روی سفال، ام دی اف، چوب و اشیاء مختلف از دیگر رشته‌های هنری است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در آن به آموزشگاه مراجعه کنند.

دهقان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، در این مراسم بیان کرد: ابرکوه در زمینه هنر و فرهنگ جایگاه ویژه‌ای برای خود دارد. هنرمندان این شهر همیشه با ارائه آثار هنری، ارزش هنر را شناخته و با تلاش آن را به هنر دوستان معرفی کردند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات