در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی، با انعقاد دو تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی تربت‌جام به‌عنوان منطقه ۸ استان، موسسه خیریه «آرمان دستان سبز» معین بخش نصرآباد و شرکت زراعی «نیل شهر» معین بخش مرکزی این شهرستان انتخاب که طبق مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استان، وظیفه تقویت، توانمندسازی و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جوامع محلی را عهده‌دارند.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۱۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دو تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان تربت‌جام در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به‌صورت چندجانبه میان ارکان مثلث توسعه اقتصادی: استاندار، نماینده مجلس، امام‌جمعه، رئیس دادگستری و سرمایه‌گذار به امضا رسید.

از این گزارش حاکی است: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، موسسه خیریه «آرمان دستان سبز» به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش نصرآباد تربت‌جام و شرکت زراعی «نیل شهر» هم به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش مرکزی این شهرستان انتخاب شدند که طبق مدل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که طی ماه‌های اخیر در خراسان رضوی اجرایی شده است، معین‌های اقتصاد مقاومتی؛ وظیفه توانمندسازی مردم، شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تقویت جوامع محلی را بر عهده‌دارند.

جلب اعتماد عمومی مردمبا‌ضرورت سرمایه‌گذاری‌های مطمئن

در این جلسه رئیس دادگستری تربت‌جام با اشاره به‌ضرورت سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و جلب اعتماد عمومی مردم گفت: کسانی که در این منطقه کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌کنند، مشاور حقوقی بگیرند چراکه یکی از مصائب وارده این است که افراد غیربومی سرمایه‌های هنگفتی برای خرید زمین و... به این منطقه می‌آورند که مالک آن‌ها مشخص نیست و موجب دردسر می‌شود.

«احمد عارف نیا» با پیشنهاد این‌که معین‌های اقتصادی هنگام عقد قرارداد‌ها و شروع کار، مشاورین حقوقی داشته تا در مراحل بعدی نیازی به ورود و دخالت دستگاه‌های قضایی و دادگستری نباشد، افزود: برخی افرادی که در قالب مثلث اقتصادی به موضوع ورود می‌کنند تحقیقی انجام‌نشده است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم به نحوی اعتماد بین مردم و افراد سرمایه‌گذار وجود داشته باشد، به‌طور مثال فردی در این شهرستان قبلاً یک‌بار ورشکسته شده بود و مجدد از کشاورزان پول جمع کرده که سرمایه‌گذاری کند، اما دوباره ورشکسته شده و به‌تبع آن کشاورزان هرروز به دستگاه قضایی شهرستان مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت پالایش افراد سرمایه‌گذار تصریح کرد:در دوره قبل که ما قرارداد‌هایی را امضا می‌کردیم افرادی بودند که هنگام امضای ما در زندان بوده‌اند و به‌طور مثال فردی که به‌صورت نابجا و غیر کارشناسی گلخانه احداث کرده و سرمایه‌ها را هدر داده الآن در زندان به سر می‌برد، بنابراین بهترین کار این است که این افراد را از کار اقتصادی دور کنیم تا به اعتماد مردم لطمه‌ای وارد نشود.

عارف نیا یادآور: مدیران مهم‌ترین کارخانه‌هایی که در منطقه فعالیت می‌کنند غیربومی و خارج از دسترس هستند که باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و حتی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هم از این افراد شناختی ندارند، بنابراین بهتر است افراد بومی برای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار بگیرند.

اراده آهنین در اجرای مثلث اقتصاد مقاومتی داریم

در ادامه استاندار خراسان رضوی در واکنش به این صحبت‌های رئیس دادگستری تربت‌جام اظهار داشت: برای دغدغه‌های مطروحه و به‌جا، هیئت ناظر در ستاد اقتصاد مقاومتی وجود دارد که بر آسیب‌های این‌چنینی نظارت جدی دارد.

«علیرضا رزم حسینی» با اعلام حمایت از معین‌های اقتصادی و تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی استان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: برای ایجاد تحول اقتصادی در خراسان رضوی اراده آهنین داریم و تمام تلاش خود را در راستای تحقق سیاست‌های تعریف‌شده مطابق طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی به کار گرفته‌ایم تا مشکلات معین‌های توسعه‌ای را پیگیری و برطرف کنیم.

وی ادامه داد: انتقال تجارب میان معین‌های توسعه اقتصادی- فرهنگی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که مسئولیت این کاربر عهده دبیرخانه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بوده که در قالب برگزاری جلسات مشترک دنبال می‌شود.

مشارکت و اهتمام دستگاه قضایی در تکریم و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری

وی بابیان این‌که طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی با همکاری شرکت‌های توسعه‌گرا و کاملاً داوطلبانه اجرای می‌شود، تصریح کرد: مشارکت روسای دادگستری‌های شهرستان‌ها در اجرای این طرح نشان‌دهنده اهتمام دستگاه قضایی برای تکریم سرمایه‌گذاران و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری است.

وی بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان معین‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی پشتیبان معین‌های اقتصادی خواهند بود، اما تأکیدداریم که برنامه‌های تعریف‌شده در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی باید طبق برنامه زمان‌بندی مشخص پیش برود.

حمایت از سرمایه‌گذار وظیفه کوچک ماست

معاون امور اقتصادی استاندار بابیان این مطلب که ممکن است افرادی در شهرستان‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، پیشنهاد سرمایه‌گذاری داده باشند و بعد‌ها این افراد جابه‌جا شوند گفت: همه معین‌های اقتصادی استان مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی و انسان‌هایی خیر هستند و هیچ مشکلی ندارند.

«رسولیان» افزود: ما محکم پشت سر سرمایه‌گذارانی که در چارچوب قوانین و مقررات عمل می‌کنند هستیم و کوچک‌ترین وظیفه حمایت سرمایه‌گذار است.

مشارکت سرمایه‌گذار در گروی تلاش شبانه‌روزی معین‌های اقتصادی است

در ادامه این جلسه امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام گفت: در شهرستان تربت‌جام ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی وجود دارد لذا انتظار می‌رود معین‌های اقتصاد مقاومتی هرچه سریع‌تر برای استفاده از این ظرفیت مشغول فعالیت شوند.

مولوی «شرف‌الدین جامی الاحمدی» افزود: مردم شیعه و اهل سنت برای مشارکت و تحقق سیاست‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی آمادگی کامل دارند، اما مشارکت آن‌ها درگرو کار و تلاش شبانه‌روزی معین‌های اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است؛ در این جلسه معین‌های اقتصادی انتظارات خود را از ستاد اقتصاد مقاومتی استان و فرمانداری‌های منطقه ۸ اقتصاد مقاومتی استان مطرح و فرمانداران شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام و صالح‌آباد نیز در خصوص رفع بوروکراسی‌های اداری و موانع پیش پای سرمایه‌گذاران و معین‌های اقتصادی اظهاراتی را بیان داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها