رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رهبری تأکید داشتند روی بیانیه گام دوم کار شود تا تبدیل به گفتمان شود. در همین راستا به ایشان قول دادیم در ماه مبارک رمضان یک قدم در این راستا برداشته شود.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۹۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست معاونین تبلیغات اسلامی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی در این مراسم در سخنانی به فعالیت‌های مؤثر فرهنگی معاونت‌های فرهنگی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: هر قدر که انقلاب اسلامی رو به جلو می‌رود باید مساجد پر رونق‌تر باشند و امامان جماعت بیش از امامت یک نماز بلکه امامت واقعی مردم را برعهده داشته باشند.

وی به لزوم پرداختن ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در هر مقطعی متناسب با نیاز‌های انقلاب یک مطلبی را تلاش می‌کنیم بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گیرد لذا در این مقطع علاوه برنامه‌های سازمان پرداختن به بیانیه گام دوم اولویت دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بیانیه‌ای صادر فرموده‌اند و تأکید داشتند نامه و پیام نیست بلکه بیانیه‌ای متناسب با مقطع ۴۰ سالگی انقلاب است. باید به این موضوع توجه ویژه داشت که مقام معظم رهبری مهم می‌خواستند در این مقطع حرفی را متناسب با فهمی که از انقلاب در این مقطع وجود دارد با جامعه در میان بگذارند.

قمی ادامه داد: رهبری تأکید داشتند روی بیانیه گام دوم کار شود تا تبدیل به گفتمان شود. در همین راستا به ایشان قول دادیم در ماه مبارک رمضان یک قدم در این راستا برداشته شود چراکه فرصت ضیافت الله را در پیش داشتیم.

وی احیای محله‌ها را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات دانست و گفت: ما می‌خواهیم در افق چندساله محله‌ها را احیا کنیم و امام جماعت در محله محور باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مأموریت سازمانی تببین بیانیه‌ای گام دوم برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است لذا می‌خواهیم از فرصت استفاده کنیم. کلیشه‌ای و نخ‌نما هم نمی‌خواهیم کار کنیم بلکه هنرمندانه و طوری که برجان مخاطب بنشیند انجام دهیم.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: ثمره و برکت سازمان تبلیغات در کاهش آلام جامعه، زندگی مردم و سبک زندگی باید مشخص روشن باشد لذا وقتی مردم با مشکلاتی روبه‌رو شدند باید طلبه‌ها در میدان باشند و اساسأ به سمت اجتماعی‌تر شدن تبلیغ می‌رویم در حالی که متعصب به تبلیغ سنتی هستیم و این نوع تبلیغ را نیز ارج می‌نهیم.

وی اظهار داشت: نباید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان برخورد سوری با بیانیه داشته‌باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم معاونین ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشور به بیان دیدگاه‌ها و فعالیت‌های خود پیرامون تبلیغ در خصوص بیانیه گام دوم در استان‌های خود پرداختند.

ارسال نظرات