فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز درحاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج با تاکید برضرورت اجرایی شدن آمایش سرزمین درتمام زمینه ها وبه ویژه آب شرب استان اظهار داشت: این مهم باید پیش از این به اجرا در می آمد ودراین خصوص کم کاری صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۹۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار مولایی با بیان اینکه وظیفه آبرسانی به مردم ،همان سقایی است که همراه با همت و ایثار همچون حضرت ابوالفضل (ع) است افزود: سفره های آب زیرزمینی برای نسل های آینده است و نباید هر کس به صرف اینکه توانایی مالی برای حفرچاه دارد ، از آن بهره مند شود و در مقابلش مناطقی از کمبود آب در رنج باشند.

استان البرز نیازمند آمایش سرزمین در حوزه آب شرب است

وی با تاکید بررفع نقاط آسیب پذیر احتمالی درصنعت آبفای البرز به فعالیت های دشمن اشاره کرد و گفت:دشمن اگر بداند آسیب پذیری شما بالاست ، نسبت به طراحی و اجرای نقشه های شوم خود حساس تر می شود و به همین دلیل کار آبرسانی کاری سخت و با سلامت مردم سر و کار دارد.

فرمانده سپاه استان البرز در پایان خواستار تولید برنامه های فرهنگی-آموزشی وپخش از صدا وسیما برای مردم استان شد و با انتقاد به مصرف سرانه حال حاضر ۲۵۰ لیتری آب برای هر نفر درشبانه روز،از مردم استان خواست درمصرف آب، بیشتر صرفه جویی کنند.

 مدیرعامل شرکت آبفای شهری البرز هم در زمان بازدید فرمانده سپاه از تاسیسات پمپاژ وتصفیه خانه آب شماره ۲ کرج،توضیحات فنی و میزان ظرفیت ومناطق وجمعیت زیرپوشش آن را ارایه کرد.

مهندس رضایی فر همچنین درگزارشی تصویری وضعیت حال حاضر شرکت وطرحهای به اجرا درآمده درپنج سال اخیر را برشمرد وگفت :دراین مدت نزدیک به ۷۴۰ میلیارد تومان دردوبخش آب وفاضلاب دراستان البرز هزینه شده است که شامل؛ تصفیه خانه های آب وفاضلاب ،مخازن،لوله گذاریهای آب وفاضلاب وآبشیرین کن بوده است.

وی درپایان با بیان برخی چالشهای پیش روی آبفا افزود: درطول برنامه ششم توسعه، البرز با کمبود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب مواجه خواهد شد که ضروریست برای جبران از آن حداقل ۳۰ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب تهران درازای انتقال ۴۳۵ میلیون متر مکعب آب انتقالی به استان بازگردد.

همچنین با کاهش شدید منابع مالی از محل اعتبارات عمرانی روبروهستیم واین درحالیست که باید طرحهای کوتاه وبلند مدت برای تامین آب شهرهای استان تدوین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها