کاتب در تشریح نشست فراکسیون تولید و اشتغال مطرح کرد
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از تلاش دولت برای ایجاد یک میلیون اشتغال در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ساختار اداری کشور معیوب است و باید به منظور رونق تولید اصلاحاتی در این ساختارها صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۵۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا کاتب  رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز فراکسیون تولید و اشتغال  با رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت:  مقرر شد برای اشتغالزایی و حمایت از تولید جلسه ای با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و نهادهای حاکمیتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی(ه) و... برگزار شود تا با ساماندهی فعالیت‌های این دستگاه‌ها، زمینه اشتغال فراهم شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای نوبخت در این نشست برنامه‌ای برای حمایت از رونق تولید ارائه داد، افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه طرحی برای تحقق رونق تولید ارائه داد که تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند در این زمینه همکاری کنند تا یک میلیون شغل در سال ۹۸ ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی اشتغال مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک‌های عامل در این زمینه برگزار شود تا اسامی تمامی افرادی که وام اشتغال دریافت کردند در سایت ها و رسانه های رسمی کشور منتشر شود تا با این امر اگر فردی وام دریافت کرده اما از این اعتبار برای اشتغالزایی استفاده نکرده است جریمه شده و نرخ وام این افراد از ۴ درصد به ۱۸ درصد تبدیل شود.

دریافت وثیقه برای وام‌های اشتغالزایی روستایی مانع اجرایی شدن برخی طرح‌ها

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت وثیقه برای وام‌های اشتغالزایی روستایی مانع اجرای برخی طرح‌ها می شود، ادامه داد: کمیته ای در فراکسیون تولید و اشتغال ایجاد شد تا موانع موجود در این مسیر را بررسی و پیشنهادات عملی برای رفع آن را ارائه کنند.

کاتب تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح انرژی خورشیدی در روستاها  مقرر شد؛ توافقی میان بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ه) صورت گیرد تا روستاییان بتوانند با دریافت تسهیلات از انرژی خورشیدی استفاده کنند. با تحقق این مهم از یک سو اشتغال ایجاد شده و از سوی دیگر کمبود برق کشور جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در دستور کار فراکسیون متبوعش قرار گرفت، ادامه داد: مقرر شد جلسه ای با حضور  نوبخت در فراکسیون تولید و اشتغال برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل شود.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف قوانین زائد یکی از الزامات برای افزایش تولید است، گفت: ساختار اداری کشور معیوب است و باید به منظور رونق تولید اصلاحاتی در این ساختارها صورت گیرد./

پایان پیام

ارسال نظرات