نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: راه اندازی مرز چیلات منافع دو ملت ایران و عراق را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۳۰۶۰۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بازدید از مرز چیلات با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این مرز اظهار کرد: در شرایط فعلی به این بازارچه نیاز داریم و امیدواریم طرف عراقی پای کار بیاید و هر چه سریع تر آمادگی لازم برای اجرایی شدن کار تجاری انجام دهد.

وی با اشاره به حجم تردد زائران در ایام اربعین از مرزهای رسمی و بویژه مرز مهران افزود: سرریز حجم زائران مرز مهران را به راحتی می توان از چیلات عبور داد چراکه فاصله برای کسانی که از سمت لرستان و بخشی از خوزستان بخواهند به کربلا مشرف شوند، بسیار نزدیک است.
امام جمعه ایلام یادآور شد: مقامات دو کشور به این بازارچه با توجه به نقش آن در اشتغالزایی نیاز دارند، فرصتی ارزشمند است که باید از این مرز بهره گرفت و بهره برداری از بازارچه چیلات به نفع کشور است.
حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از مسئولان استان و شهرستان و پیگیری ها برای زیرساخت های چیلات تاکید کرد: در زمینه زیرساخت ها از طرف عراقی جلوتر هستیم و بخشی از کارها مانده که بزودی تکمیل می شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی شاهد رونق بازارچه مرزی چیلات باشیم.
دیدار با جانباز 70 درصد سید علی موسوی و خانواده طلبه شهید علی مومنی در شهر دهلران و بازدید از روند عملیات اجرایی مصلی و حوزه خواهران دهلران از دیگر برنامه های نماینده ولی فقه و امام جمعه ایلام در دهلران بود.
حضور در نماز جماعت مغرب و عشاء و دیدار با مردم در بین صلاتین و شرکت در جلسه شورای زکات دهلران و دیدار با مردم دشت عباس نیز در برنامه های سفر دو روزه کریمی تبار به دهلران دیده می شود.

 

ارسال نظرات