سید ساجد یعقوبی
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل در ۲ فاز، فاز اول ۵۰۰ تختخوابی طراحی شده و در مرحله اول آن نیز عملیات احداث ساختمان بیمارستان با ۵۰۰ تخت بستری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۰۶۰۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم اجرای طرح تحول سلامت در کسب رضایت عمومی مردم گفت: این اعتبارات برای تامین و تکمیل زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان استان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: هفته جهانی سلامت با شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت از هفته اول اردیبشهت ماه آغاز شده است که این شعار نشان‌دهنده اهمیت بهداشت و سلامت بوده و اولویت با پیشگیری و درمان است تا نهایتا به پوشش همگانی سلامت دست یابیم.

وی بیان کرد: با صرف این میزان اعتبار ۵۸ پروژه مهم بهداشتی - درمانی در استان تکمیل و بهره برداری شده و ۲۶ پروژه نیز در حال اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به کاهش هزینه مردم در سبد خدمات درمانی از ۳۰ درصد به حدود ۷.۵ درصد با اجرای طرح تحول سلامت افزود: با اجرای این طرح بار مراجعه به مراکز درمانی و اورژانس استان اردبیل ۳۳ درصد و نیز میزان بستری شدن مراجعان نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی از انجام ۵۰ هزار زایمان طبیعی رایگان با اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال ۹۳ تاکنون در استان اردبیل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح انجام عمل سزارین در استان اردبیل ۱۱.۵ درصد کاهش یافت.

دکتر اخوان اکبری مجموع فضا‌های آموزشی بهداشت و درمان استان را حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام و بیان کرد: با اجرا و تکمیل ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای جدید دانشگاهی، مجموع فضا‌های دانشگاهی استان در بخش بهداشت و درمان به ۳۵ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

وی به آغاز عملیات احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل در سال جاری اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در ۲ فاز، فاز اول ۵۰۰ تختخوابی طراحی شده و در مرحله اول آن نیز عملیات احداث ساختمان بیمارستان با ۵۰۰ تخت بستری آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل همچنین گفت: بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی (ره) استان برای انجام عمل پیوند کلیه آماده و تجهیزات لازم آن نیز تامین شده که به زودی این بخش مهم به بهره برداری می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار