خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: طرحی که مجموعه بسیج در راستای کمک به مردم سیل زده مطرح کرده است که براساس آن هر مسجد یک منزل مسکونی و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‌دار می‌شود، به نظر من اوج همدلی، وحدت و فداکاری مردم را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۳۰۶۸۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور به ویژه استان‌های گلستان، ایلام، خوزستان، لرستان و مازندران بسیاری از مردم این مناطق دچار خسارت‌های جانی و مالی شدند.
وی افزود: حضور پررنگ مردم، دستگاه‌ها و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه و همراهی آنها موجب دلگرمی مردم مناطق سیل زده و امید آنها به آینده شد و روحیه ایثار و فداکاری را در بین مردم جامعه ما دوباره متبلور کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت اجرای "طرح جهاد همبستگی ملی" تصریح کرد: طرحی که مجموعه بسیج در مورد اصناف و مساجد مطرح کردند که هر مسجد یک منزل و هر صنف تهیه یک کالا را برای کمک به مردم سیل زده عهده دار شوند؛ به نظر من اوج همدلی و وحدت و فداکاری مردم را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: همه اقوام از هر دین و مذهب و زبانی که باشند در جامعه اسلامی ما عزیز و محترمند؛ لذا همه مردم در میدان بوده و در مسیر کمک به سیل زدگان قدم‌های بزرگی برداشتند.
مجیدی بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده خسارت‌های بسیار سنگینی در حوزه امکانات مردم و زیرساخت‌ها در شهرها و روستاها وارد شده و با این کمک‌ها قطعا نمی‌توان همه این خسارت‌ها را جبران کرد.
توزیع 10هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان
این مسئول اضافه کرد: جدا از مباحث مادی که این حرکت شایسته مردم و نهادهای انقلابی، بسیج، کمیته امداد و هلال احمر و سازمان اوقاف به دنبال داشته، حداقل اتفاقی که در این رقم خورد تقویت روحیه با هم بودن و فداکاری کردن بود که امروز از هر منافع مالی در جامعه مهم‌تر و حیاتی‌تر است.
وی تصریح کرد: از همه کسانی‌که این طرح را طراحی کردند و بزرگوارانی که با گذشت از مال خود در مسیر امیدبخشی به سیل زدگان قدم برمی‌دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به مردم سیل زده گفت: پس از جاری شدن سیل در استان گلستان مجموعه اوقاف و امور خیریه وارد میدان شد و در بحث اسکان، توزیع غذای گرم، توزیع بسته‌های غذایی، وسایل و اقلام بهداشتی در بین اهالی گنبد، آق قلا و گمیشان اقدام کرد.
وی عنوان کرد: پس از فراگیرتر شدن سیل سازمان اوقاف و ادارات به صورت متمرکز ورود پیدا کردند و هر چند اداره کل در استان‌ها معین یک استان سیل زده شدند که اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز معین استان خوزستان شد.
مجیدی بیان کرد: با همت مجموعه همکاران اوقاف و هیئت امنای امامزاده زبیده خاتون(س) موکبی در اهواز موکب مستقر شد و اکنون 40نیروی انسانی در این موکب به سیل زدگان خدمات ارائه می‌دهند.
وی عنوان کرد: توزیع 10هزار پرس غذای گرم، لوازم بهداشتی و شیرخشک و چادر مسافرتی و البسه و کفش در بین مردم این مناطق از اقدامات صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پایان گفت: به همت مجموعه اوقاف و متولیان موقوفات و هیئت امنا کار بزرگی انجام شد و تا به امروز بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون تومان حجم کمک‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در موکب زبیده خاتون(س) اداره اوقاف استان قزوین است.

منبع: صبح قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها