درمسؤول بخش جهادکشاورزی چهاردانگه ساری با اعلام اینکه هزار و 800 هکتار از باغات سیاه ریشه منطقه در معرض خطر قرار دارند، تصریح کرد: وضعیت دمای هوا امشب در میزان خسارت‌ها تاثیر بیشتری دارد.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۰۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بارش برف که از روز گذشته در مناطق کوهپایه ای مازندران آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

ارتفاع برف در برخی مناطق روستایی  مانند   سوادکوه، دودانگه و چهاردانگه 12 سانتی‌متر است.

جعفری بخشدار منطقه چهاردانگه با اعلام اینکه دمای هوا در منطقه زیر صفر رسیده است، گفت: خسارت جدی به بخش باغات منطقه وارد شده است.

وی با اعلام اینکه میزان خسارت در بخش باغ بسیار جدی است، افزود: در تماسی که با دهیاران منطقه داشتم دمای هوا در مناطق بالادست سردتر اعلام شده است.

بخشدار چهاردانگه مازندران در ارتباط با وضعیت راه‌ها این منطقه گفت: راه باز است و رفت و آمد جریان دارد، مشکلی از این بابت وجود ندارد اما عمده نگرانی ما رانش مسیر است.

در همین ارتباط کاظمی مسؤول بخش جهادکشاورزی چهاردانگه ساری با اعلام اینکه هزار و 800 هکتار از باغات سیاه ریشه منطقه در معرض خطر قرار دارند، تصریح کرد: وضعیت دمای هوا امشب در میزان خسارت‌ها تاثیر بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش شدید دمای هوا احتمال از بین رفتن محصولات درختان سیاه‌ریشه در منطقه بالادست چهاردانگه بسیار زیاد است.

مسؤول جهادکشاورزی منطقه چهاردانگه مازندران با اعلام اینکه احتمال خسارت در بخش زارعی به ویژه محصول کلزا وجود دارد، افزود: حدود 500 هکتار از زمین‌های منطقه به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است.

وی در ارتباط با وضعیت بیمه کشاورزی این محصولات، گفت: بخشی از صاحبان درختان سیاه ریشه با توجه به تجربه تلخ یخ زدگی سال گذشته نسبت به بیمه کشاورزی اقدام کردند.

کاظمی اضافه کرد: میزان خسارت‌ها پس از بررسی دقیق و ارزیابی‌ها اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها