مراسم بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار می‌شود طوفانی که بزگترین شکست نظامی آمریکا در برابر ایران را رقم زد.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۲۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آمریکا بعد از ناکامی‌هایی که در جریان گروگان گیری در سفارت خود از سوی دانشجویان پیرو خط امام و رهبری دچار شکست و نا امیدی شد در صدد برآمد تا از طریق نظامی فشاری را بر ملت ایران تحمیل کند.
دولت آمریکا در ۵ اردیبشهت سال ۱۳۵۹ با ۲۰ هلی‌کوپتر و هواپیمای نظامی حمله خود را آغاز کرد که این هواپیما‌ها و هلی‌کوپتر‌ها دارای مهمات زیادی مانند توپ و مسلسل بودند و در صحرای طبس فرود آمدند تا عملیات آزادسازی گروگان‌ها را آغاز کنند.
آن‌ها قصد داشتند ابتدا با سلاح‌های شیمیایی، پاسداران جاسوس خانه را از پای درآورند و زمینه ورود بالگرد‌ها را به آن منطقه فراهم سازند و بعد کماندو‌ها به صورت ضربتی گروگان‌های خود را آزاد و به داخل بالگرد منتقل کنند و با وجود تجهیزات زیاد و برنامه‌ریزی‌های دقیق، اما به کمک خداوند و امداد‌های غیبی طوفان شن در منطقه ایجاد شد و این طوفان زمینه ساز شکستی دیگر برای آمریکا شد.
این شکست از رسواترین توطئه‌های آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران بود و این اتفاق زمینه ساز این شد تا هر ساله مردم ایران ۵ اردیبهشت ماه را به یاد داشته باشند و هر سال برنامه‌هایی را در این تاریخ در آن محل برگزار و با شهدای آن حادثه تجدید پیمان کنند.
 
امسال؛ مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد منتظر قائم  اولین فرمانده سپاه الغدیر یزد صبح پنج شنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۷.۳۰ الی ۹.۳۰ در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار می‌شود.
گفتنی است؛  شهید محمد منتظر قائم سوم اسفند ۱۳۲۷، در شهرستان فردوس به دنیا آمد. پدرش علی اکبر، دفتردار شرکت نساجی بود و مادرش کوچک نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. اولین فرمانده سپاه پاسداران یزد بود. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد. پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹، در طبس توسط نیرو‌های آمریکایی بر اثر اصابت راکت هواپیما به قلب و دست، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد به خاک سپردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات