معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا خبرداد:

افتتاح دو مرکز درمانی و بهداشتی سپاه کربلا در مازندران

دکتر بلباسی گفت: مهمترین برنامه هفته سلامت در سپاه کربلای مازندران، افتتاح مرکز فیزیوتراپی در بابل و مرکز کلینیک دیابت در قائمشهر است.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۴۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در گفتگو با بسیج به مناسبت هفته سلامت، با گرامیداشت  سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تبریک اعیاد شعبانیه، بهره مندی از فضائل ماه شعبان و با اشاره به اینکه هفته سلامت از اول اردی بهشت تا هفتم این ماه  است، گفت: هفته جهانی سلامت  امسال با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت» از اولین روز اردی بهشت تا هفتم این ماه در کشور برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار مجتبی بلباسی  با اشاره به اینکه بیماری ها با تغییر نوع در دنیا مواجه اند اظهار داشت:  با توجه به  تغییر بیماری ها در سطح دنیا از   عفونی به سمت بیماری نوپدید، زمینه ای و غیر واگیر مثل؛ دیابت، فشار خون، بیماری های بد خیم و تغذیه نادرست ، سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با این گونه امراض، اصل پیشگیری با کمک فرد مبتلا را در نظر گرفت.

دکتر بلباسی یادآور شد: برهمین اساس، نیروهای مسلح و به طبع آن، سپاه کربلای مازندران بر مبنای این اصل، هوشیاری خانواده های کارکنان و همکاران را در حوزه های خود مراقبتی، خوراک و تغذیه، خواب و فعالیت های بدنی خواستار شد.

وی  مراقبت های بهداشتی در مقابله با بیمارهای نوظهور را اصل ضروری در پیشگیری دانست که با آموزش، خود مراقبتی و برنامه ریزی میسر می شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با بیان اینکه هفته سلامت در این سپاه نیز با عناوینی مختلفی چون  روز کارکنان، خانواده، بسیجیان، عموم مردم نامگذاری شد افزود: مهمترین برنامه هفته سلامت در سپاه کربلای مازندران، افتتاح مرکز فیزیوتراپی در بابل و مرکز کلینیک دیابت در قائمشهر است.

دکتر بلباسی ادامه داد: تلاش بر آن است تا در هفته سلامت  «سند آمایش سرزمینی مراکز درمانی سپاه استان» را که طی تفاهم نامه سپاه کربلا و دانشگاه علوم پزشکی بابل تهیه گردید،  رونمایی شود.

وی در خصوص این سند گفت: بر اساس نیاز سنجی بیماران و مراجعین، اعم از کادر سپاه، خانواده های کارکنان، پیشکسوتان، بسیجیان و مردم، مطالعه، ارزیابی و مراکز درمانی سپاه برمبنای آن، برنامه ای جامع نگر استانی برای توسعه  تعیین و طراحی کنند.

این مسئول عنوان کرد: همایش استانی هفته سلامت شنبه هفتم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا با معرفی و تقدیر از فرماندهان نمونه سلامت محور، مدیر نمونه و موفق امداد، بهداشت و درمان، تجلیل از کارشناس نمونه بهداشت، بهداشت یاران سپاه و ارائه احکام مسئولیت طرح امام رضا(ع) مازندران  برگزار می گردد.

سرهنگ بلباسی در باره طرح امام رضا(ع) نیز افزود: شورای راهبردی برای حفظ و ارتقاء سلامت در همه رده ها و معاونت ها در 11 کمیته  در حوز های مختلفی چون؛ تغذیه، تربیت بدنی، آموزش، مهندسی، باور های دینی، روانشناختی و ...  برنامه ریزی و طراحی شد و احکام مسئولیت مسئولین کمیته ها صادر و ارائه می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها