خبرهای داغ:

از شکافتن جاده شادگان دارخوین توسط سپاه تا کاهش سیل در شادگان

بعد از بالا رفتن سطح آب تالاب و زیر آب رفتن ده ها هزار هکتار از مزارع مردم و چندین روستا و حرکت سیلاب به سمت شهر،جلسه ی فوق العاده ی با حضور فرماندهان کشوری و مسئولان استانی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۷۷۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان درشادگان ؛ بعد از حدود 3 ساعت بحث و تبادل نظر در خصوص مهار سیلاب و چگونگی هدایت آن به سمت دریا،تصمیمات مهمی اتخاذ شد.از کاهش ورودی تالاب از سمت نهر بحره گرفته تا شکافتن جاده شادگان دارخوین از نتایج جلسه ی فوق العاده بود که شهر و روستاهای زیر آب رفته دهستان جفال را نجات داد.

 

جاده شادگان دارخوین با هماهنگی های انجام شده،توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران شکافته شد تا سیلاب با سرعت بیشتری به سمت قسمت جنوبی تالاب حرکت کرده و سپس به سمت دریا بریزد.

 

بر اساس برخی اخبار محلی و مشاهدات عینی سطح سیلاب در ورودی شهر کاهش یافته و برخی منابع خبری هم از کاهش سطح سیلاب در برخی روستاهای دهستان جفال مانند ابوالشلوگ خبر می دهند که نوید بخش کاهش بیشتر سیلاب در شهرستان است.

همچنین گفته می شود جاده روستای حدبه بخش خنافره که چند روزی است زیر آب رفته و تردد از آن در برخی مواقع ناممکن بوده،بعد از شکافتن جاده شادگان دارخوین و فروکش کردن سیلاب،تردد به روستا به حالت عادی خود برگشت واین امر باعث شادی مردم شادگان شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار