کد خبر: ۹۱۳۰۷۹۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام راحل مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این نهاد از بدو تشکیل محسود و مغضوب دشمنانی بود که انقلاب را یک غرش زودگذر و یک حرکت مشابه انقلاب‌های فرانسه و روسیه می‌دیدند.
سپاه؛ حافظی راستین و نگهبانی امین برای انقلاب اسلامی
فاتحی، ضمن تبریک این روز به کارکنان سپاه شهرستان گفت: معمار کبیر انقلاب و باغبان لاله‌ها به‌خوبی، اوضاع زمان حاضر را رصد کرده و نهادی مقدس از دل مردم و برای مردم، حافظی راستین و نگهبانی امین جهت میراث گران‌سنگ خود انقلاب اسلامی برای جغرافیایی به وسعت کره زمین به یادگار گذاشت.
وی یادآور شد: کیست که نداند فرزندان انقلابی امام (ره) از ابتدای شروع به کار این نهاد از کوران درگیری‌های قومی و غائله‌های خلق کُرد، ترک، عرب، بلوچ و ترکمن‌صحرا تا ایام پرفرازونشیب دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن در جنگ نرم و دفاع جانانه در فضای رسانه، تبلیغات و فضا‌های مجازی چه خون‌دل‌هایی خوردند و چه افتخاراتی آفریدند.
فرمانده سپاه ابرکوه افزود: چه غیور فرزندانی را از این ملت مقابل نوعروسان شوم استکبار سر بریدند، چه قامت‌هایی در برابر تندباد جنگ خمیدند و چه درخت‌های تنومندی با تبر دشمنان دین فروافتادند، ولی عَلم به حول و قوه حضرت حق نیفتاد، تا قیام قائم تقاص خون‌های به‌ناحق ریخته شده بهترین جوانان وطن را از ظلم و بیداد بگیرد.
سپاه امروز از مردم، با مردم و برای مردم است/ نابودکننده غده سرطانی منطقه استکبار و صهیونیست
وی تأکید کرد: سپاه امروز از مردم، با مردم و برای مردم است و در هر عرصه‌ای برای انقلاب مبارزه می‌کند و تا نابودی استکبار و ددمنشان صهیونیست که غده سرطانی منطقه‌اند، از پای نمی‌ایستد. از اکنون صدای خرد شدن استخوان‌های ظلم به گوش می‌رسد و خون جوانان سپاه و بسیج و سایر شهدا ثمره‌ای مبارک به نام زندگی پساتروریسم و پساصهیونیسم را نوید می‌دهد.
تشکیل کارگروه اقتصادی باهدف طرح نویسی جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی
این مقام نظامی، در بخش دیگر صحبت‌های خود به عملکرد ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه اشاره کرد و گفت:: تشکیل کارگروه اقتصادی باهدف طرح نویسی جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در حوزه‌های مختلف که طرح‌هایی از قبیل: کاشت زعفران، صنایع تبدیلی و آزمایشگاه خاک تاکنون ارائه‌شده است.
تشکیل صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم یار/ همکاری با دادگستری در طرح نتیجه‌بخش «مبارزه با ربا»
فاتحی تصریح کرد: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم یار که عملکرد آن بیشتر در زمینه ارائه راهنمایی و آموزش، بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها و راهکار‌های اشتغال‌زایی، با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که از جانب اعضاء، تعریف می‌شود.
وی، ضمن اشاره به همکاری سپاه با دادگستری شهرستان در اجرای طرح مبارزه با ربا، تصریح کرد: این طرح یکی از نتیجه‌بخش‌ترین طرح‌هایی بود که موجب رضایت بسیاری از شهروندان شد. حدود ۱۵۰ نفر در این راستا به اطلاعات ناحیه مراجعه کرده و اکثر این پرونده‌ها با جلب رضایت شاکی مختومه شده است.
راه‌اندازی گشت‌های بسیجی محله محور/ پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی سال گذشته
فاتحی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... از قبیل: شناسایی و ارشاد افرادی که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، اراذل‌واوباش، رباخواران، راه‌اندازی گشت‌های بسیجی محله محور، برگزاری اردو‌های جهادی، شناسایی خیرین شهرستان و معرفی خانواده‌های نیازمند به آنها، اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه بسیج اقشار ازجمله فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه عنوان کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی در بخش بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی در قالب پرورش دام‌های سبک و سنگین و انواع طیور به ۱۹ متقاضی پرداخت شد.
اهداء جهیزیه به ارزش ۹۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند/ ارسال ۴۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان
فاتحی، با اشاره به ۵ دستگاه جهیزیه به ارزش ۹۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند، بیان کرد: همچنین در اوایل سال جاری که بیشتر مناطق کشور درگیر بحران سیل و خسارت‌های ناشی از آن بودند، مبلغ ۴۰ در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی جمع‌آوری و به این مناطق ارسال شد، که در حال حاضر نیز ادامه دارد.
وی در پایان گفت:: سپاه ابرکوه باهدف خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه قشر مستضعف، برنامه‌ها و خدمات مختلفی در حوزه‌های متفاوت در طول سال ارائه می‌کند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات