جلسه بررسی وضعیت سیلاب سیستان با حضور جانشین فرمانده سپاه سلمان و فرماندهین نواحی فوق در ناحیه بسیج زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۰۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرنگاربسیج از زابل، جلسه بررسی وضعیت سیلاب سیستان با حضور جانشین فرمانده سپاه سلمان و فرماندهان نواحی فوق در ناحیه بسیج زابل برگزار شد.


سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد ناظری، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی وضعیت سیلاب سیستان در ناحیه مقامت بسیج این شهرستان ضمن ابراز خرسندی از حل مسئله سیلاب در بخش نیاتک سیستان اظهار داشت: بستن معبر آب اقدامی مهم بود که موجب خرسندی مردم منطقه شد.


وی افزود: در این چند روز صحنه هایی بسیار زیبا رقم خورد که شامل خوشحالی و خرسندی مردم و همچنین خدمت سبزپوشان استان به مردم بود.


جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به دستور فرماندهی سپاه پاسداران کشور مبنی بر رسیدگی به مناطق سیل زده ما امروز در حال پیگیری و کمک رسانی به این مردم هستیم که در همین راستا بسیج سازندگی استان در کنار نواحی منطقه و همچنین تیپ حضرت علی اکبر علیه السلام در حال خدمت رسانی و پیگیری امور هستیم.


سردار ناظری تاکید کرد: بخشی از بسته های کمکی جهت توزیع میان سیل زدگان رسیده و بخشی دیگر نیز در راه هست و ما منتظریم تا توزیع آغاز شود.


علی اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: گروه های جهادی برای حضور در منطقه بسیاراسرار دارند و آماده خدمت رسانی به مردم درگیر سیل هستند.


وی افزود: بخشی از کمک های جمع آوری شده در حال توزیع هست و الباقی نیز در حال ارسال هست.


مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مرحله اول در مقابله با سیل مرحله آرام سازی بود که به حمدالله انجام شد و این مسئله بسیار مهم بود که مردم نسبت به واقعه احساس آرامش داشته باشند.


جعفری افزود: مرحله بعد که پس از خوابیدن اوضاع بحرانی می شود مرحله خدمت رسانی هست که وظیفه می شود و ما اکنون آماده کمک رسانی و خدمت رسانی به پانصد خانوار را داریم.


وی ادامه داد: اکنون دو موکب ما در منطقه در حال خدمت رسانی هست و چند موکب دیگر ما نیز در راه هستند که توانایی خدمت رسانی مختلف همچون پخت و توزیع غذا را دارند.


مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بعد از فروکش کردن آب، مهم ترین نیاز مردم خارج کردن گل از خانه های مردم و تمیز کردن آن ها هست که گروه های جهادی نواحی سیستان باید پای کار بیایند و اگر نیاز باشد ما گروه های زاهدان رو پای کار می آوریم.


جعفری در پایان خاطرنشان کرد: برای کمک رسانی بهتر باید هم افزایی شود و کمک ها در یک منطقه تجمیع شود.
ارسال نظرات